Παρασκευή, 31 Ιανουαρίου 2014

Ο Κερκυραίος Φώτης Προβατάς ενώνει Αθήνα-Πεκίνο!

Ένα μυστικό όπλο, μαθαίνει η στήλη, έχει αποκτήσει στον τομέα του τουρισμού η Αθήνα στην μακρινή Κίνα. Πρόκειται για τον πρόεδρο του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας Φώτη Πορβατά, ο οποίος μετά από πρόταση των Κινέζων έχει αναλάβει τη θέση του αναπληρωτή γενικού γραμματέα στην Παγκόσμια Ομοσπονδία Τουριστικών Πόλεων που έχει πρόεδρο το δήμαρχο του Πεκίνου και έδρα την πρωτεύουσα της Κίνας.  Να σημειωθεί ότι η Παγκόσμια Ομοσπονδία έχει 110 μέλη, 60 μεγάλες τουριστικές πόλεις και 50 διεθνείς εταιρείες τουρισμού, ενώ, όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, τα νήματα κινούν οι Κινέζοι οι οποίοι πέρυσι διακίνησαν 97 εκατ. τουρίστες.  http://www.aftodioikisi.gr/paraskinia/to-mistiko-oplo-tis-touristikis-athinas-stin-kina

τύπος 31/1/2514μ.Δ.(μετάΔημοκρατία). Και Κερκυραϊκός! ΚΣ: Βουλιάζουν την Κέρκυρα (στο πετρόλιο)

Πέμπτη, 30 Ιανουαρίου 2014

ΔΕΗ:Τρομακτικό!Η συνδικαλιστική ελίτ,ως ΑΦΕΝΤΙΚΑ,αδίστακτη! Βουλιάζουν ΠΣΥΠ-"απολύουν"-κόβουν μισθούς...



Τρομακτικό! Προσθήκη ντροπής στην ιστορική-μαύρη-συνδικαλιστική λίστα:

...(Προμηθευτικό Συνεταιρισμό Προσωπικού ΔΕΗ)


  Το Σωματείο Εργαζομένων Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Προσωπικού ΔΕΗ καταγγέλλει τον πρόεδρό του : “Ξεκινώντας από το κατάστημα της Πτολεμαΐδας και χρησιμοποιώντας ψυχολογική βία σε εργαζομένους κατάφερε να υφαρπάξει τη συναίνεσή τους ώστε να δεχτούν μείωση 25% στο μισθό τους”
“Εργολαβικά ανέλαβε ο Πρόεδρος του Προμηθευτικού Συνεταιρισυού προσωπικού ΔΕΗ, κ. Αβραμίδπς, να υφαρπάξει τη συναίνεση των (35) εργαζομένων του, προκειμένου να μειώσει τους βασικούς μας μισθούς κατά 25%, έχοντάς μας παράλληλα ήδη απλήρωτους εδώ και τρεις μήνες …!!!”, αναφέρει στην καταγγελία του το Σωματείο Εργαζομένων Προμηθευτικού Συνεταιρισμού Προσωπικού ΔΕΗ.
Διαβάστε  εδώ όλο το περιεχόμενο της καταγγελίας…


Σχόλιο ΑΥΤΕΝΕΡΓΟΥ:   Το ότι  "βουλιάζουν" συνειδητά  το Συνεταιρισμό; 
Το ότι απολύουν εργαζόμενη με προμήνυση γιατί ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΕΙ το Συνεταιρισμό;
 Το ότι κορυφαίος συνδικαλιστής-επιχειρηματίας "παρακρατεί" 4 εκατομμύρια ευρώ από το Συνεταιρισμό και "επικρατεί" ύποπτη σιωπή; 
Για όλα αυτά, δεν... ξέρουμε τίποτα; 
Και γιατί οι... βολές (χαδέματα!!!) μόνο στον... ένα. Οι άλλοι 16; Το Εποπτικό; Ο πρώην (και...πολυθεσίτης με... δικαστικές περγαμηνές) Γραμματέας της ΓΕΝΟΠ και μέλος ΔΣ Συνεταιρισμού που... εισηγείται απολύσεις; 
ΓΕΝΟΠ-ΠΟΣ-Πρωτοβάθμια- "Σύνδεσμος"- Φυσιολάτρης-Πρόσωπα: Πού είναι;


Τρίτη, 28 Ιανουαρίου 2014

Δευτέρα, 27 Ιανουαρίου 2014

ΔΕΗ-ΔΕΗ, Μην τηνε κλαις τώρα που έχει πέσει...! (Ποιητική ΑΥΤΕΝΕΡΓΟΥ)


deiΔΕΗ-ΔΕΗ, Μην τηνε κλαις


ΔΕΗ-ΔΕΗ, Μην τηνε κλαις
τώρα που έχει πέσει
με το σουγιά στο κόκκαλο
και το λουρί στο σβέρκο


Νάτη, χτυπιέται από ξαρχής
το σύστημα θεριεύει
κι αγκαλιασμένο το θεριό
με συνδικάτο δόλιο


Οι δόλιοι οργίζονται θρηνούν
ενώ χαϊδεύουν το θεριό
αφού το γλείφουν-προσκυνούν
ύστερα το νταντεύουν


Εφιάλτες την κερκόπορτα
ορθάνοικτη φρουρούν
ως έμποροι της εργατιάς
ως και τον ΠΣΥΠ πωλούν


ΔΕΗ-ΔΕΗ να τηνε κλαις
σε άλλους κόσμους πάει
σουγιάς λουρί την οδηγεί
και σβέρκος  λυγιστός.

Ποιητική ΑΥΤΕΝΕΡΓΟΥ27/1/2513 (μΔ):10:35 γζ

Κεφαλονήτικη ψυχραιμιά παρά την επίθεση των 6 ρίχτερ!

earthquace 260114 metaseismoi1Νέος σεισμός 5,2R στις 20:45! Πάνω από 25 μετασεισμοί πάνω από 3R στην Κεφαλονιάhttp://www.corfupress.com/v3/Την εκτίμηση πως ο σεισμός των 6 Ρίχτερ ήταν ο κύριος σεισμός διατύπωσε μιλώντας στην ιστοσελίδα patastimes.gr o καθηγητής σεισμολογία τους Πανεπιστημίου Πατρών και συνεργάτης της ομάδας ΒΑΝ Άκης Τσελέντης.
Ο κ. Τσελέντης αποκάλυψε πως ο σταθμός της ομάδας ΒΑΝ στον Πύργο είχε λάβει σήματα για μεγάλο σεισμό στην περιοχή εδώ και δυο μήνες τονίζοντας χαρακτηριστικά πως 

Κυριακή, 26 Ιανουαρίου 2014

Έργα Καραβάτζιο,Ρούμπενς και δεκάδων μεγάλων δημιουργών, όπως δεν τα έχετε ξαναδεί

Kλασικοί πίνακες "ζωντανεύουν" μέσα από ένα θεαματικό 2,5 D animation Πηγή: www.lifo.gr
Kλασικοί πίνακες "ζωντανεύουν" μέσα από ένα θεαματικό 2,5 D animation Πηγή: www.lifo.gr
Kλασικοί πίνακες "ζωντανεύουν" μέσα από ένα θεαματικό 2,5 D animation Πηγή: www.lifo.gr
Kλασικοί πίνακες "ζωντανεύουν" μέσα από ένα θεαματικό 2,5 D animation Πηγή: www.lifo.gr
Kλασικοί πίνακες "ζωντανεύουν" μέσα από ένα θεαματικό 2,5 D animation Πηγή: www.lifo.gr


Kλασικοί πίνακες "ζωντανεύουν" μέσα από ένα θεαματικό 2,5 D animation Έργα του Καραβάτζιο, του Ρούμπενς και δεκάδων ακόμη μεγάλων δημιουργών όπως δεν τα έχετε ξαναδεί Πηγή: www.lifo.gr

κυριακάτικες26/1/2514μ.Δ.(μετάΔημοκρατία). Και Κερκυραϊκός τύπος!

Παρασκευή, 24 Ιανουαρίου 2014

Ο κόσμος μέσα από τα μάτια των πουλιών! 30 ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ !!!!

30 ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΕΙΚΟΝΕΣ !!!!
earth-from-above-32
Image credits: Judit Kovacs

Giza Pyramids, Egypt

birds-eye-view-aerial-photography-25

Athens

birds-eye-view-aerial-photography-20

Terraced Rice Fields, China

birds-eye-view-aerial-photography-29

 Όλες οι 30 εικόνες εδώ: http://kazani.gr/2013/12/22/how-does-the-world-look-like-from-the-eyes-of-a-bird.html
Από Β. Δαμιανό

 

 

Πέμπτη, 23 Ιανουαρίου 2014

Η Πίττα των Σινιωτών (εκ Κερκύρας) Αττικής

Με ιδιαίτερη χαρά σας προσκαλούμε στην κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας του συλλόγου μας, στις 25/1/2014 ημέρα Σάββατο και ώρα 7.00 μ.μ., στο ξενοδοχείο “Divani Palace Acropolis” αίθουσα Ερέχθειον, Παρθενώνος 19-25 Αθήνα, τηλ. 210.9280100 (στάση μετρό Ακρόπολη).

Την εκδήλωση θα πλαισιώσει εκλεκτό κουαρτέτο με ελληνικό και ξένο ελαφρό ρεπερτόριο που μας υπόσχεται μία αξέχαστη βραδιά. Συμμετέχουν: ...
  Δείτε περισσότερα: https://www.facebook.com/sinioton

Κλεισθένης Β': Δημοκρατική Μεταρρύθμιση: Πρόταση αλλαγών του πολιτικού Συστήματος!

Δημοκρατική Μεταρρύθμιση-Κλεισθένης Β'
Μια πολύ ενδιαφέρουσα ανάλυση -πρόταση για αλλαγές στο πολιτικό σύστημα.
-150 οι βουλευτές
-κλήρωση αντί σταυρών
Του κ. Μιχάλη Μπότσαρη
Φιλολόγου-πολιτικού αναλυτή!


Δημοκρατική Μεταρρύθμιση - Κλεισθένης Β'


Εισήγηση: Αναγκαιότητα δημοκρατικής μεταρρύθμισης

   Το δημοκρατικό πολίτευμα

·        Το δημοκρατικό πολίτευμα ως επινόηση, σχεδιασμός και πρακτική εφαρμογή της ανθρώπινης σκέψης για την οργάνωση και διαχείριση των λειτουργιών μιας ανθρώπινης κοινωνίας έχει ανάγκη από ιδεολογική ανανέωση, θεσμική αναζωογόνηση και δημοκρατική οξυγόνωση στις λειτουργικές του εκφάνσεις, όπως κάθε ζωντανός κοινωνικός οργανισμός.
·        Οι βασικές του αρχές παραμένουν διαχρονικές και αναλλοίωτες. Αυτές είναι η λαϊκή κυριαρχία, η ισοτέλεια, η ισονομία, η ισηγορία, οι πολιτικές και ατομικές ελευθερίες, τα ανθρώπινα δικαιώματα, η εδαφική ακεραιότητα, η εθνική ανεξαρτησία, το αιρετό των οργάνων της πολιτείας, η αρχή της πλειοψηφίας, η διαφάνεια στη διαχείριση της εξουσίας, η αξιοκρατία στη στελέχωση των λειτουργιών της πολιτείας, η ανάληψη της ευθύνης, ο δημόσιος έλεγχος των οργάνων της πολιτείας.
·        Το δημοκρατικό πολίτευμα σέβεται και προστατεύει την ανθρώπινη ζωή, την ειρηνική συμβίωση, το εργασιακό δικαίωμα, τη νόμιμη οικονομική δραστηριότητα, τον αντίλογο, την κριτική, τη διάδοση ιδεών, το δικαίωμα του εκλέγειν και του εκλέγεσθαι, το δικαίωμα στη μόρφωση, την πνευματική δημιουργία με το λόγο, την τέχνη και την αισθητική.
·        Αλλά το δημοκρατικό πολίτευμα παρακμάζει, κινδυνεύει να απολέσει την πολιτική ομαλότητα, τη θεσμική ευεξία, το λειτουργικό του κύρος και εύκολα μπορεί να εκλείψει ως λειτουργικός πολιτικός θεσμός, αν κυριαρχήσουν η απείθεια στους νόμους, η ατιμωρησία, η ασυδοσία, η δημαγωγία, ο λαϊκισμός, η οχλοκρατία, ο περιορισμός ή η άρση των πολιτικών και ατομικών ελευθεριών, η καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η.............................. ολόκληρο το ενδιαφέρον κείμενο εδώ:
http://www.kleisthenis-b.blogspot.gr/


Τρίτη, 21 Ιανουαρίου 2014

Στην Κίνα βρίσκεται! Από σήμερα! Η μισή μου καρδιά!


Maria Dimitriadi - An i misi mou kardia - 09-01-2011 - 1 - YouTube

 Μαρία Δημητριάδη: Αν η μισή μου καρδιά:

ΜΟΥΣΙΚΗ-ΘΑΝΟΣ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟΣ.
ΣΤΙΧΟΙ-ΝΑΖΙΜ ΧΙΚΜΕΤ.
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ-ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ.
Πρώτη εκτέλεση: Μαρία Δημητριάδη


Αν η μισή μου καρδιά βρίσκεται, γιατρέ, εδώ πέρα
η άλλη μισή στην Κίνα βρίσκεται
με τη στρατιά που κατεβαίνει προς το κίτρινο ποτάμι.
Η άλλη μισή στην Κίνα βρίσκεται.
Κι ύστερα, γιατρέ, την κάθε αυγή
την κάθε αυγή, γιατρέ, με τα χαράματα
πάντα η καρδιά μου στην Ελλάδα τουφεκίζεται.
Κι ύστερα, δέκα χρόνια, γιατρέ,
που τίποτα δεν έχω μες στα χέρια μου
να δώσω στο φτωχό λαό μου,
τίποτα πάρεξ ένα μήλο
Ένα κόκκινο μήλο
Την καρδιά μου

 

Ο Γιάννης σκλάβος – Ένα συγκλονιστικό τραγούδι της κερκυραϊκής λαϊκής παράδοσης

ΘΥΜΙΟΣ ΓΚΟΓΚΙΔΗΣ ΣΚΛΑΒΟΣ 1.wmv - YouTube

 

ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΟΥ

Η επιστροφή του σκλάβου Γιάννη
Ένα συγκλονιστικό τραγούδι της κερκυραϊκής λαϊκής παράδοσης

Πηγή: Εφημερίδα Κέρκυρα Σήμερα και   ΕΣΤΙΑ ΚΥΝΟΠΙΑΣΤΩΝhttp://koinonkynopiaston.blogspot.gr/2013/10/blog-post_30.html?spref=fb  

Σκλάβοι κωπηλάτες σε οθωμανικό πλοίο
Ένα από τα πολλά παλιά τραγούδια της λαϊκής κερκυραϊκής παράδοσης είναι αυτό με τον τίτλο «Ο Γιάννης σκλάβος» που έχουν καταγράψει ο Σπυρίδων Ζαμπέλιος, στα μέσα του 19ου αιώνα και οι Γεράσιμος Σαλβάνος και Γιάννης Μαρτζούκος στις αρχές του 20ου αιώνα, στις συλλογές που εξέδωσαν για τα «Κερκυραϊκά Δημοτικά Τραγούδια» με αναφορές σε παραλλαγές της Λευκίμμης και των Αργυράδων.
Οι καταγραφές αυτές, ωστόσο, θα είχαν την σχετικά περιορισμένη αξία, μόνο ενός δημοτικού ποιήματος που κάποτε τραγουδήθηκε, αν δεν διασωζόταν η μοναδική, προς το παρόν, ζωντανή μαρτυρία της μελωδίας ενός αποσπάσματος του τραγουδιού, όπως αποδόθηκε από τις αδελφές Φροσύνη Ροή - Φαγογένη και Κατίνα Ροή - Πηλού, στους Καλαφατιώνες Κέρκυρας, τον Οκτώβρη του 2012, σε συνεργείο της ΕΣΤΙΑΣ Ιστορίας και Πολιτισμού των Κυνοπιαστών, για το ρεπερτόριο του Πολυφωνικού Χορού «ΓΕΙΤΟΝΙΑ».
Μια στοιχειώδης έρευνα γύρω από το τραγούδι αυτό, αποκάλυψε ενδιαφέροντα στοιχεία για την προέλευσή του και τις διάφορες παραλλαγές του.
Η Κερκυραία ερευνήτρια Αλεξάνδρα Τζώρα στο βιβλίο της με τον τίτλο «Το Κερκυραϊκό Δημοτικό Τραγούδι Πηγές και επιδράσεις Συγκριτική Μελέτη» που εκδόθηκε το 1986 από την Εταιρεία Κερκυραϊκών Σπουδών, περιλαμβάνει αυτό το τραγούδι στην κατηγορία των Ακριτικών και στην ειδικότερη ενότητα των «τραγουδιών της αρπαγής».
Στην συγκριτική μελέτη και παρουσίαση του τραγουδιού παραθέτει στίχους από τις παραλλαγές του της Λευκίμμης και των Αργυράδων Κέρκυρας, της Κυζίκου Προποντίδας, της Σωζόπολης Μ. Ασίας, του Ρεθύμνου Κρήτης, των Τζουμέρκων της Ηπείρου και της Κερασούντας του Πόντου, ενώ σημειώνεται ότι περιλαμβάνεται επίσης στις συλλογές του Σπυρίδωνος Ζαμπέλιου, Αrnold Passow και βεβαίως στην «Εκλογή» - «Ελληνικά Δημοτικά Τραγούδια» της Ακαδημίας Αθηνών.
Είναι έτσι προφανές από την παράθεση των στίχων και την όλη πλοκή του, ότι το τραγούδι του «Γιάννη σκλάβου», ήλθε στην Κέρκυρα από άλλες περιοχές του Ελληνισμού και πιθανότατα – όπως υποστηρίζει η Αλεξ. Τζώρα -  από τις παραλλαγές της Κυζίκου, της Σωζόπολης ή του Ρεθύμνου.
Πώς ρίζωσε στην Kέρκυρα
Η Κορυφώ μέσα στο Παλαιό Φρούριο και δεξιά το ανοχύρωτο Ξώπολι (έξω - εκτός των τειχών - πόλη)
Στην Κέρκυρα ρίζωσε το τραγούδι γιατί άγγιζε τις πιο ευαίσθητες χορδές των κατοίκων, κυρίως της υπαίθρου του νησιού, κατά τον 16ο και 17ο αιώνα, που είχαν γνωρίσει σε μεγάλη έκταση ή ζούσαν με τη θύμηση της σκλαβιάς δικών τους ανθρώπων, μετά την αποτυχημένη για τους Τούρκους, πρώτη πολιορκία της Κέρκυρας το 1537, για την οποία το νησί πλήρωσε βαρύτατο τίμημα.
Ο Σουλεϊμάν Β' ο Μεγαλοπρεπής
Τότε, υπολογίζεται ότι πάνω από 20.000 Κερκυραίοι – το πιο ζωντανό και δυναμικό τμήμα του πληθυσμού – που γλίτωσε από τις ανελέητες σφαγές στις οποίες επιδόθηκαν οι δυνάμεις του σουλτάνου Σουλεϊμάν Β΄ του Μεγαλοπρεπή, με πρωταγωνιστή τον Χαϊρεντίν Μπαρμπαρόσα, πιάστηκαν αιχμάλωτοι και μεταφέρθηκαν για να πουληθούν ως σκλάβοι, στα σκλαβοπάζαρα της ανατολής (Κωνσταντινούπολη, Σμύρνη, Καλλίπολη κ.α).
Για την τραγική εκείνη εποχή, συγκλονιστική είναι η μαρτυρία του Κερκυραίου Νίκανδρου Νούκιου, που σε σημείωμά του έγραψε:
«Φάνηκε, που λέτε, καλό στον Σουλεϊμάνη ν’ αφανίσει το νησί με φωτιά και σίδερο, και την πολιτεία, αν ήταν μπορετό, να την υποτάξει. Για τούτο, οι βάρβαροι σκορπίστηκαν στο ξωπόλι κι αφανίσανε τα σπίτια. Αφού τα ξεγυμνώνανε, τους βάνανε φωτιά, κι όσους ανθρώπους πιάνανε, τους παίρνανε σκλάβους και πολλούς τους ξεκάνανε.
Οι άλλοι του στρατού, αφού ξεμπαρκάρανε, όπως είπαμε, αρχίσανε από τον τόπο που ήτανε γύρω από το ξωπόλι κι ανοιχτήκανε και σκορπίσανε σ' όλο το νησί κι όσους βρίσκανε μπροστά τους, τους φερνότανε με τον πιο ανελέητο τρόπο. Σκοτώνανε, σκλαβώνανε, κουρσεύανε, γδύνανε, βάνανε φωτιά, τσακίζανε, κακομεταχειριζότανε, ωσά να ‘τανε μεθυσμένοι, κοπέλες και παντρεμένες, χωρίς ν’ απαφήνουνε τα παιδάκια και τα παλικαρόπουλα, σφάζανε γέρους και γριές χωρίς συμπόνια, βρωμίζανε εκκλησιές και ξωκλήσια»…
“…Την επομένη που έπνεε ούριος άνεμος, αναχωρήσανε, έχοντας πάρει είκοσι δύο χιλιάδες νησιώτες σκλάβους, και σωρούς από χρυσάφι και ασήμι». 
Ο ιστορικός Μάρμορας γράφει: «…Έμενεν η νήσος μετά την αναχώρησιν των Τούρκων τοσούτον κατεστραμμένη, ώστε ωμοίαζε σκελετόν άμορφον και κινόντα εις οίκτον και ευσπλαχνίαν…» 
Στις συνθήκες αυτές, ένα τραγούδι που αναφέρεται σε απελευθέρωση σκλάβου από τούρκικο πλοίο (φρεγάτα) και με οποιοδήποτε τρόπο φτάνει στην Κέρκυρα, επειδή εξέφραζε τον καημό χιλιάδων οικογενειών του νησιού, έγινε γρήγορα δικό τους. Δέχτηκε βέβαια την τοπική επίδραση, με γλωσσικές και φραστικές παραλλαγές και αποδόθηκε με μελωδίες που έχουν μοναδικό κερκυραϊκό – βυζαντινό χρώμα, χορεύτηκε δε σε έναν αρχέγονο, λιτό χορευτικό ρυθμό (είδος συρτού χορού).
Το τραγούδι του «Γιάννη σκλάβου», μαζί με άλλα ακόμη παλαιότερα, όπως το «Κάτω στον Αη Γιώργη» και τα αποσπάσματα από το Βυζαντινό ποίημα – τραγούδι «Λιογέννητη» του 11ου αιώνα, τραγουδήθηκε και χορεύτηκε σε πολλά χωριά της Κέρκυρας, στην κορύφωση των ετήσιων λαϊκών γιορτών της Αποκριάς, χωρίς βέβαια να έχουν αποκριάτικο περιεχόμενο. Τραγουδήθηκαν και χορεύτηκαν ως αφηγηματικά τραγούδια, με ενδιαφέρουσα πλοκή και κατάληξη άλλοτε ευχάριστη, όπως ο «Γιάννης σκλάβος» και άλλοτε τραγική.

Η υπόθεση του τραγουδιού
Tο κεντρικό πρόσωπο του αφηγηματικού μεσαιωνικού τραγουδιού, είναι ο Γιάννης που είχε την κακή τύχη να πιαστεί από του Τούρκους, τρεις μέρες μετά το γάμο του και να μείνει σκλάβος 12 χρόνια!
 Σκλάβος σε πλοίο – αναφέρεται σε κάτεργα και φρεγάτες – που συγκροτούσαν ένα ολόκληρο στόλο,
«Σαράντα δύο κάτεργα κι εξήντα δυό φρεγάδες»
Εκεί, αναφέρεται πως «έχει και σκλάβο όμορφο, στα σίδερα δεμένο» που  το τραγούδι τον θέλει να ομολογεί:
«ήμουν τριώ μερώ γαμπρός, δώδεκα χρόνους σκλάβος».
Ο σκλάβος Γιάννης, κάποια στιγμή αναστέναξε βαθιά και «στάθηκε η φριγάδα».
Ο Τούρκος καπετάνιος ρώτησε ποιός και γιατί αναστέναξε για να λάβει την απόκριση:
«Εγώ είμαι π’ αναστέναξα κι εστάθηκε η φριγάδα,
θυμήθηκα το σπίτι μου, τη δόλια μου γυναίκα…»
Τότε αφού ζήτησε από το σκλάβο να τραγουδήσει για να τον απελευθερώσει, αυτός το κάνει με βαριά καρδιά λέγοντας:
«Πολλά τραγούδια έχω πει, μα λευτεριά δεν είδα,
μ’ αν είναι για τη λευτεριά να τραγουδήσω κι άλλο»
αποκαλύπτοντας ότι στο όνειρο που είδε
«σήμερα αμπέλια μου πουλού, τσ’ ελιές μου τσι μοιράζουν,
τη δόλια τη γυναίκα μου τη στεφανώνεται άλλος».
Τότε, συγκινημένος ο καπετάνιος από τα λόγια αυτά και το τραγούδι που είπε ο Γιάννης σκλάβος, τον απελευθερώνει και του δίνει γρήγορο άλογο να επιστρέψει στον τόπο του.
Ελεύθερος πλέον ο Γιάννης,
«βιτσιά βαρεί του γρίβα του, στ΄ αμπέλι του αρρεβαίρνει,
και βρίσκει τον πατέρα του τ’ αμπέλια να κλαδεύη…»
Ο πατέρας δεν αναγνωρίζει το γιό του, και στην ερώτηση, ποιανού είναι το χτήμα, απαντάει:
«Τση ερημιάς, τση ακλεριάς του γιού μου του Γιαννάκη,
που ήταν τριώ μερώ γαμπρός, δώδεκα χρόνους σκλάβος
κι’ άλλοι φορούν τα ρούχα του, άλλοι ‘χουν τ’ άρματά του
Σήμερα σπίτια του πουλού, κι αμπέλια του κλαδεύου,
Σήμερα τη γυναίκα του μ’ άλλονε στεφανώνου»

Αυτά ακούοντας ο Γιάννης από το γέροντα (πατέρα του) τον ρωτάει αν προφτάνει το γάμο κι εκείνος του απαντάει:
«αν έχεις γρήγορο άλογο στην εκκλησιά τσου φτάνεις…»
Τρέχει λοιπόν και τους μετέχοντες στο γάμο «έβρηκε στην τάβλα καθισμένους».
Ζητάει κέρασμα ως ξένος για τη χαρά και η μάνα της νύφης στέλνει την κόρη της να τον κεράσει.
Ο Γιάννης βγάζει από το χέρι του και της χαρίζει τον αρραβώνα του, και η νύφη κάτι γνώριμο διακρίνει σ’ αυτόν. Τον κοιτάζει στα μάτια, τον αναγνωρίζει και της πέφτει, από την ταραχή, ο δίσκος με το κέρασμα από τα χέρια.

Τότε απευθύνεται στους καλεσμένους του γάμου της και τους λέει αποφασιστικά:
«Συμπεθεριά, στα σπίτια σας, δικοί στα εδικά σας,
Εγώ ‘βρηκα το Γιάννη μου, το πρώτο μου στεφάνι.
Ο γρίβας εγονάτισε κι η κόρη απάνω ευρέθη.
Σαν άνεμος την άρπαξε, σαν άνεμος την πήρε…».
Μία εκδοχή του τραγουδιού αυτού, με την εντυπωσιακή  μελωδία της Ανατολικής Ρωμυλίας, αποδίδει ο Θύμιος Γκογκίδης τη βρίσκει κανείς στο YOUTUBE, γράφοντας στην αναζήτηση: Θύμιος Γκογκίδης, σκλάβος και την παραθέτουμε:



Την κερκυραϊκή εκδοχή του τραγουδιού επεξεργάζεται τώρα για να την παρουσιάσει, ο Πολυφωνικός Χορός Κυνοπιαστών «ΓΕΙΤΟΝίΑ».
Στέφανος Πουλημένος
29.10.2013

Κυριακή, 19 Ιανουαρίου 2014

ΝαΚ-Δήμος ΚΕΡΚΥΡΑΣ:ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ-εκλογές 2014: Το Όραμα για Δ.Κέρκυρας, Όραμα για τον Κόσμο!

ΝΕΑαυτοδιαχειριζόμενηΚΕΡΚΥΡΑ

(ΝαΚ)

 ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ
Β΄ Καλλικράτειες εκλογές-Μάης 2014
Δήμος ΚΕΡΚΥΡΑΣ

ΑΝΑΤΡΟΠΗ όχι παραλλαγή! 
 ΙΣΟΤΗΤΑ ΟΛΩΝ!
ΛΑΟΣ ΕΝΕΡΓΟΣ-ΑΥΤΕΝΕΡΓΟΣ!

 Το Όραμα για Δήμο Κέρκυρας,
Όραμα για τον Κόσμο!

Η Κέρκυρα, και αναπόσπαστα Οθωνοί-Ερείκουσσα-Μαθράκι, με τουλάχιστον Ομηρική «καταγωγή», διαθέτουν τον ανεξάντλητο πλούτο: Μυθολογίας-ιστορίας, γεωγραφικής θέσης, φυσικού περιβάλλοντος, παράδοσης. Σημαντικότατα δεδομένα για το δυναμικό μέλλον του ενιαίου Δήμου στον οποίο πρέπει να προστεθούν και οι Παξοί.
Η σύγχρονη οικοδόμηση κυρίως της Κέρκυρας, έγινε στα πλαίσια ενός παρωχημένου μονοπολιτιστικού προϊόντος κι ενός νεοελληνικού συστήματος: Θεοκρατικού, αντιλαϊκού, άδικου, εκμεταλλευτικού, συντηρητικού, ρατσιστικού, πελατειακού, βαθιά διεφθαρμένου, εχθρικού σε γνώση-επιστήμη, αντιαναπτυξιακού, αντιπεριβαλλοντικού.
Οι λαϊκοί θεσμοί, κύρια η αυτοδιοίκηση, χρησιμοποιούνται προκειμένου να επιβάλλεται πυραμιδικά και να εμφανίζεται με λαϊκό έρεισμα η οικοδόμηση του ελληνικού (και διεθνούς) ΔΕΞΙΟΥ συστήματος με το παραπάνω περιεχόμενο ώστε να φοβίζεται, συντηρητικοποιείται, υποτάσσεται και ετεροδιαχειρίζεται ο λαός.
Όσο περισσότερο υποταγμένη είναι (και) η αυτοδιοίκηση, τόσο ευκολότερα ο λαός ακρωτηριάζεται κι αυτή υπηρετεί τις δυνάμεις του συστήματος. Αυτές που τη θέλουν ως εξουσία τοπική και  ανάλογη της κεντρικής, με δημάρχους-συμβούλια εξουσιαζόμενους αλλά και εξουσιαστές προς το λαό. 

Η ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΤΕΡΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΕΤΑΙ ΑΠΟ: ΘΡΗΣΚΕΙΑ-ΚΡΑΤΟΣ-ΚΟΜΜΑΤΑ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ/ΚΕΦΑΛΑΙΟ. ΣΤΟΧΟΣ ΟΛΩΝ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΚΟΠΟΥΣ ΠΟΥ ΘΕΤΟΥΝ. ΕΠΟΜΕΝΩΣ, Η ΕΠΙΔΙΩΞΗ ΓΙΑ ΕΛΕΓΧΟ ΤΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΘΕΣΜΩΝ, ΣΚΟΠΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΕΞΑΡΤΗΣΗ-ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΛΑΟΥ. ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΕΡΚΥΡΑ ΑΝΘΕΙ!

Τα σημερινά δικαιώματα και οι λαϊκοί θεσμοί είναι αποτέλεσμα πολύμορφων αέναων αγώνων του ανθρώπου, από εμφάνισής του στη γη. Παλινδρομώντας, με επαναστάσεις, θυσίες-ηρωισμούς, συγκρούσεις αλλά και με ποικιλόμορφες ειρηνικές δράσεις πέτυχε κατακτήσεις έναντι των διαχρονικών στυγερών πυραμιδικών εξουσιών, με κυρίαρχη αυτήν της θρησκείας. Ο άνθρωπος, μόνος του, διαμόρφωσε: πορεία-ιστορία-πολιτισμό, σχέσεις, θεσμούς, μύθους, αξιοποιώντας όσα η φύση του προσφέρει. Κύριο ορόσημο, η «Αθηναϊκή Δημοκρατία» που συνέθεσε-ανέδειξε-ανέπτυξε την μέχρι τότε πανανθρώπινη δημιουργία, το   μοναδικό θεμέλιο δημιουργικής συνέχειας αν η ανθρωπότητα θα συνέχιζε με ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ και απέρριπτε  την ΕΤΕΡΟΝΟΜΙΑ.
Η αυτενέργεια των λαϊκών θεσμών συμβάλλει στην αποδυνάμωση της κεντρικής αντιλαϊκής εξουσίας και των δυνάμεων που συμπράττουν, αλληλέγγυα, να την ασκούν-διαιωνίζουν-ενισχύουν.
Η βαθιά  κρίση του συστήματος και οι ενδοαντιθέσεις,  υποχρεώνουν  το κράτος να κάμει βήματα συμβιβασμού και να εκχωρεί ρόλους στην αυτοδιοίκηση. Η υστεροβουλία του όμως δεν κρύβεται αφού, κυρίως, επιδιώκει τη μεταφορά ευθυνών. Η απεξάρτηση δε διακρίνεται στις προθέσεις του. Ο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» ήταν  αποτέλεσμα ανάγκης και οπισθοβουλίας. Και επιδίωξη εξιλέωσης του συστήματος, μέχρι να… μετανιώσει και να πάρει πίσω όσα υποχρεώνεται να εκχωρήσει!
‘Όμως, η εκχώρηση ρόλων ισχυροποιεί την αυτοδιοίκηση, τοπική-περιφερειακή, με την προϋπόθεση ότι και αυτή αρνείται την ετεροδιαχείρισή της και προτάσσει την ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ με θεσμούς άμεσης συμμετοχής, όπως οι Λαϊκές Συνελεύσεις σε κάθε Κοινότητα ή Γειτονιά. Ο ΛΑΟΣ ΕΝΕΡΓΟΣ-ΑΥΤΕΝΕΡΓΟΣ!
Η Καλλικράτεια αυτοδιοίκηση γενικά και (ευτυχώς) ο ένας δήμος για Κέρκυρα-Διαπόντια ειδικά, προσφέρουν σημαντικές ευκαιρίες, σε συνδυασμό με τη συγκυρία της ανάδειξης του διεφθαρμένου, αντιλαϊκού συστήματος και των δυνάμεων που το συνθέτουν. Παρέχεται μια σπάνια δυνατότητα να ισχυροποιηθεί ο λαϊκός ρόλος και να βηματίσει η αποδυνάμωση της χειραγωγικής εξουσίας: θρησκείας-κράτους-κομμάτων-επιχειρηματιών. Για μια βαθιά «ειρηνική υπονόμευση» του Δεξιού συστήματος.
Η επίτευξη γίνεται ευκολότερη αν η αυτοδιοίκηση αξιοποίηση όση δύναμη της προσφέρει ο Καλλικράτης, «παρακάμπτει» νομικές διατάξεις που συντηρούν την εξάρτησή της και εντάξει στα μέσα δράσης, για τους σκοπούς της, και τη «δυναμική διεκδίκηση» απέναντι στην πολύμορφη πυραμιδική  εξουσία. Αν κατανοήσει ότι πλάθει μόνο ο άνθρωπος και ο ίδιος ενισχύει ή αλλάζει θεσμούς και νόμους. Αν είναι συνεχής η συνείδηση ότι τα δικαιώματα δεν εκχωρούνται.
 ΚΑΤΑΚΤΟΥΝΤΑΙ! ΜΕ ΒΗΜΑΤΑ Ή ΑΛΜΑΤΑ! Ειρηνικά και με "συγκρούσεις!"
 
Η διαχρονική κερκυραϊκή θρησκευτική-πολιτική-κοινωνική-επιχειρηματική ελίτ λειτούργησε-λειτουργεί ως στυλοβάτης του συστήματος, όπως περιγράφηκε, καταστρέφοντας τον ιστορικό και φυσικό πλούτο, υποβαθμίζοντας άνθρωπο-περιβάλλον και δημιουργώντας συνθήκες εκμετάλλευσης-καθυστέρησης έως καταστροφής. 
Η ΣΥΝΕΝΟΧΗ ΒΑΘΙΑ ΚΑΙ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΥΤΟΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΗΣ.

Η ΝΕΑ αυτοδιαχειριζόμενη ΚΕΡΚΥΡΑ(ΝαΚ) απευθύνεται στο λαό Διαπόντιων-Κέρκυρας όχι για διαχειριστική παραλλαγή στο Δήμο, εναγκαλισμένη με συνένοχες για το κατάντημα θρησκευτικοπολιτικοοικονομικές ελίτ, διαιωνίζοντας και μεταφέροντας τα μικρά και μεγάλα προβλήματα σε επόμενες γενεές, αλλά για μια ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΑΤΡΟΠΗ σε όλα τα επίπεδα. ΜΟΝΟ ΓΙ ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΟΥΣΑ!

Το Όραμα για ΝΕΑ ΚΕΡΚΥΡΑ-ΔΙΑΠΟΝΤΙΑ μπορεί να υλοποιηθεί χάρη στον ένα Δήμο! 
Εγγύηση,  το ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ  που σύντομα θα καταθέσει η ΝΕΑ αυτοδιαχειριζόμενη ΚΕΡΚΥΡΑ(ΝαΚ)  και  θα στηρίζεται στους τρεις πυλώνες του Δήμου: Τους ΑΥΤΕΝΕΡΓΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ, τα ΑΥΤΟΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΕΝΑ ΟΡΓΑΝΑ, τους ΕΝΕΡΓΟΥΣ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ. Με τη θεσμική λειτουργία τους, τη σαφή δημοτική βούληση-αποφασιστικότητα, την εργασιακή γνώση και στελέχωση.

Όσα διαχρονικά δημιούργησε-πέτυχε ο λαός(που είναι πολλά) και μέσω των ικανών-συνεπών-αγωνιστών εκπροσώπων του, θα αναδεικνύονται και ως στήριγμα του ΑΝΑΤΡΕΠΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
Ο Δήμος θα ασκεί διεύθυνση και όχι εξουσία που θα σήμαινε: θεοκρατία, αμάθεια, διακρίσεις,  βία, αδικία, εκμετάλλευση, επιορκία, αδιαφάνεια, διαπλοκή, αρπαγή του λαϊκού πλούτου, καταστροφή περιβάλλοντος… 

Κορυφαίος αδιάκοπος θεσμός, οι Λαϊκές Συνελεύσεις Κοινοτήτων-Γειτονιάς: Για δράσεις και αποφάσεις με ηλεκτρονική ψηφοφορία.
Πρώτη και απόλυτη ΑΡΧΗ η ισότητα όλων και η μη αδικία-εκμετάλλευση-προσβολή από κανέναν και προς κανέναν! 
Η ιδιότητα του δημότη-κάτοικου δε θα ισχύει, με εξοστρακισμό, για τους παραβάτες της ΑΡΧΗΣ!

Ο ΝΕΟΣ ΔΗΜΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ θα οικοδομηθεί με:

Απόλυτη απεξάρτηση από θρησκευτική-κρατική-επιχειρηματική-κομματική εξουσία. 
Κυρίαρχες τις Λαϊκές Συνελεύσεις, ισχυρά Τοπικά Συμβούλια,  συντονισμό του Δημοτικού Συμβουλίου. Πλήρη διαφάνεια. 
Προστασία-διεκδίκηση όλων των δικαιωμάτων όλων των κατοίκων, έναντι όλων. Εξοστρακισμό σε  κάθε μορφής ρατσισμό.
Πλήρη αποκέντρωση! Ειδική οργάνωση για Διαπόντια- Απόμακρα. Πολυκτίρια σε κάθε "Κοινότητα". 
Γνώση-επιστήμη-τεχνολογία παντού. 
Ανάδειξη-στήριξη της ατομικής και συλλογικής δημιουργικότητας.  
Ισόρροπη-πολύπλευρη  «ανάπτυξη». Πολυπολιτισμική δημιουργία. Απόδημους-μετανάστες: Παρόντες! Μηδενική ανεργία.
Απόλυτη ανεξιθρησκία. Θρησκειολογία αντί επιβολή πίστης-εξουσίας.  Όχι σύμβολα σε δημόσιους χώρους. Όχι θρησκευτικός όρκος. Οι πληρωμένοι ΔΥ ιερωμένοι στο Δήμο.
Τοπικούς βουλευτές-υπουργούς να  αρκούνται στο συνταγματικό τους ρόλο. 
«Καταστροφή» των πηγών ή κρίκων διαπλοκής-διαφθοράς-εκμετάλλευσης. Εξοστρακισμός για τους παραβάτες.
Δημοτική «στήριξη» της δημόσιας υγείας-παιδείας-πρόνοιας.
Δημοτικοποίηση  εκκλησιαστικής-τραπεζικής περιουσίας.
ΜΜΕ με διαφάνεια και δημοτικοποίηση: ΕΡΑ+1 κανάλι»+Ράδιο Εκκλησίας. 
Το ΙΠ στη στήριξη του λαού και με την πρακτική άσκηση των φοιτητών. 
Χωροταξικό σχεδιασμό-περιβαλλοντική θωράκιση. 
ΔΕΚΑ ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ και νέο δημοτικό άξονα από: Χλωμό-Αγραφούς με 2 σήραγγες και  κεντρικό κόμβο. 
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ με κλάδους. Μέτοχοι: συνεταιρισμοί, επιμελητήρια, φορείς, πρόσωπα.
Παραγωγή ενέργειας από σκουπίδια-ανανεώσιμες-παράγωγα-φράγματα. 
5 ΚΟΜΒΟΥΣ ΔΡΑΣΕΙΣ και "ΧΩΡΟΥΣ ΑΝΑΦΟΡΑΣ" παντού. ΦΑΙΑΚΙΝΑ!
Ανάδειξη του Δήμου σε Κέντρο θεάτρου-μουσικής-χορωδίας-χορού. 
Ισχυρή Αγροτική ανάπτυξη,τυποποίηση προϊόντων και υποχρεωτική χρήση τους από σχετικές επιχειρήσεις.
Την  ιστορική Κέρκυρα στο προσκήνιο ως βασικό νέο προϊόν.  Ανάδειξη μύθων! Επιστημονική τεκμηρίωση  για αγίους-θαύματα.
Εγγραφή-διδασκαλία της συνολικής και τοπικής ιστορίας. 
Βαθιές τομές στον τουρισμό. Αγορές πυλώνες: ελληνική-παραδοσιακές-νέες. 
Ριζική αλλαγή σε τιμολόγια-υπηρεσίες-προϊόντα. Επιχειρήσεις δυναμικές αντί πλουσίων/κλεπτών επιχειρηματιών. Εξασφάλιση των επιχειρηματικών υποχρεώσεων έναντι Δήμου-Εργαζόμενων. Αυτοδιαχείριση από εργαζόμενους σε όσες επιχειρήσεις  εμμένουν στο σαθρό παρελθόν.  
Διαφανή-διακριτή σχέση με όλες τις συλλογικότητες. Συνεταιρισμοί-επιμελητήρια-σύλλογοι συνυπεύθυνοι για τα μέλη τους.
Σύμπραξη με την ΠΙΝ που θα αξιολογείται με βάση και τα παραπάνω αλλά και την ισοτιμία προς όλα τα Νησιά.
Το κράτος χωρίς, καμιά του έκφραση, να «εξουσιάζει» το Δήμο. Θα κρίνεται αυστηρά για πράξεις/παραλήψεις. Για την εσωτερική και διεθνή του λειτουργία. Οι διεκδικήσεις απέναντί του, και δυναμικές.
Πρωτοβουλίες-δράσεις, έως και διεθνείς, για ν' ΑΛΛΑΞΕΙ Ο ΚΟΣΜΟΣ! 

Η ΝαΚ θα συμμετάσχει στις εκλογές 2014 με την προϋπόθεση του ενιαίου Δήμου Κέρκυρας ή διευρυμένου με Παξούς.
Η ΝαΚ,  με τη Διακήρυξη και το Πρόγραμμα, θα πορεύεται αντίθετα  σε  όσα  υπονομευτικά, προς  την αυτοδιοίκηση, εμπεριέχονται σε νόμους σημερινούς ή επόμενους.   

Με τη ΝΕΑαυτοδιαχειριζόμενηΚΕΡΚΥΡΑ(ΝαΚ) στο Δήμο, 
 τα 4 Νησιά (Διαπόντια-Κέρκυρα) δε θα τα εκμεταλλεύεται κανείς. 
Και δε θα εκμεταλλεύονται κανέναν!

Ο Δήμος Κέρκυρας πρότυπο  για το πανανθρώπινο Όραμα:
ΜΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΑΠΟ ΑΝΘΡΩΠΟ! 
 

 ΖΩΧΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣΠροτείνεται: Υποψήφιος Δήμαρχος, ΖΩΧΙΟΣ Γιάννης 
Βιογραφικό υποψήφιου Δημάρχου:  http://autenergos.blogspot.gr/2010/09/blog-post_102.html