Τρίτη 28 Απριλίου 2009

Γιατί μειώνονται συνεχώς οι αφίξεις των Ιταλών τουριστών στην Κέρκυρα

Σχετικά με την πτώση των τουριστών, μια από τις μεγαλύτερες απορίες των επαγγελματιών και πολιτικών της Κέρκυρας είναι μέχρι σήμερα ο λόγος που οι Ιταλοί δεν έρχονται πια όπως παλιά στο νησί μας. Γιατί, αναρωτιούνται, αφού τώρα συμμετέχουμε και σε εκθέσεις; Δηλαδή με λίγα λόγια το 2009 υπάρχει κόσμος σε αυτό το πλανήτη που ακόμα πιστεύει πραγματικά ότι αρκεί να πηγαίνεις σε μια έκθεση ή να κάνεις διαφήμιση στα ΜΜΕ ώστε να προκαλέσεις το ενδιαφέρον και την έλξη σε ένα πιθανό επισκέπτη. Μα παρακαλώ κύριοι!!! Έλεος πια! Σε όλους τους τομείς υπάρχουν διαρκώς καινοτομίες και εξελίξεις. Ούτε εδώ χρειάζεται λαϊκισμός εάν θέλουμε να το καταλάβουμε οριστικά. Πρόσφατα δημοσιευτήκαν τα αποτελέσματα της έρευνας που αφορά τις τουριστικές συνήθειες των Ιταλών για το δεύτερο εξάμηνο του έτους 2008 που έχει πραγματοποιήσει το Εθνικό Ινστιτούτο Τουριστικών Ερευνών της Ιταλίας (www.isnart.it). Στοιχεία που μάλλον πρέπει να επεξεργάζονται από όλους αυτούς (πολιτικούς, πράκτορες, επαγγελματίες, ξενοδόχους, κλπ) που εμπλέκονται με αυτήν την περιπέτεια που ονομάζεται «τουρισμός».   

Εκτός από την πτώση 5,6% των αφίξεων υπάρχει η τάση να μειώνεται η διάρκεια των ημερών των διακοπών. Tο 20% επιλέγει πια το διαδίκτυο για κρατήσεις, αγοράζοντας προσφορές all inclusive. Τα στοιχεία δείχνουν πως ειδικά Ιούλιο και Αύγουστο οι Ιταλοί προτιμούν την χώρα τους (η διαφορά με το εξωτερικό είναι 3%). Οι αγαπημένοι και σταθεροί προορισμοί στην Ευρώπη είναι η Ισπανία (18,2%), η Γάλλια-Κορσική (17,4%), η Ελλάδα (12,1%) και η Κροατία (8,3%) που έχει συνεχώς άνοδο. Στο εξωτερικό πηγαίνουν για την θάλασσα (43,8%) και για να επισκεφθούν ιστορικές πόλεις (41,2%). Η κυρία επιλογή του προορισμού βασίζεται στην διαφήμιση «στόμα με στόμα» από φίλους και συγγενείς (31,7%), μετά στο διαδίκτυο (31,1%). Από τα κίνητρα προκύπτει ότι η επιλογή βασίζεται πρώτα στην ομορφιά του τόπου (35,4%), στην επιθυμία να επισκεφθούν ένα νέο μέρος (31,7%) αλλά και στις συμφέρουσες τιμές (22,8%). Για το εξωτερικό ως μεταφορικό μέσω μεγάλη προτίμηση έχει το αεροπλάνο (72%) ενώ το πλοίο έχει μόνο το 7,2%. Επιλέγεται το ξενοδοχείο (58,2% εκ των οποίων 3*** το 39,2% και 4**** το 36,2%) και το διαμέρισμα (14,4%). Οι  κυριότερες απαιτήσεις που αναζητούνται στους προορισμούς τους (ξενοδοχεία, χώρους μαζική εστιάσεως, τόπος προορισμού) είναι ποιότητα-καθαριότητα (45,4%), εξυπηρέτηση-φιλοξενία (38,2%). Τέλος, θέλω να επισημάνω πως από πάρα πολλά χρόνια πια δεν υπάρχει ούτε μια πτήση προς Κέρκυρα από καμία πόλης της Ιταλίας ενώ την ιδία στιγμή υπάρχουν καθηρημένα charter από Ιούνιο από Ρώμη, Μιλάνο, Μπέργκαμο, Βερόνα, Μπολόνια κλπ προς Ρόδο, Μύκονο, Ηράκλειο, Σαντορίνη, Κω.

Συνεπώς πριν αναζητήσετε τους λόγους της πτώσης και προκειμένου να αποφευχθούν και άλλα «περιττά» έξοδα για εκθέσεις κλπ καλό θα ήταν να εξετάσετε τις παραπάνω αναφερόμενες επιλογές των Ιταλών και να φροντίσετε πρώτα – πρώτα να αποκατασταθεί η αεροπορική σύνδεση της Κέρκυρας με τις Ιταλικές πόλεις αφού βέβαια πρώτα αποκατασταθεί η εικόνα της Κέρκυρας και βελτιωθεί (κατά πολύ) η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών.

 Πάολο Μελισσάνο

Κίνηση Πολιτών “Kerkyra-sos

Θεμιστοκλέους Κοτάρδου 1649100 ΚΕΡΚΥΡΑ

Τηλ. 26610 27446

Δεν υπάρχουν σχόλια: