Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η ΚΑΙ
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Για τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομικών και Δικαιοσύνηςκαι Εθνικής Άμυνας
Από: mixalis karximakis
ΘΕΜΑ: «Οργιώδης λεηλασία και πλιάτσικο πριν από ένα ακόμα «μεγάλο» ξεπούλημα της Κυβέρνησης Καραμανλή: ...ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ότι Ο διορισμένος από την Κυβέρνησή σας και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, ......
ΘΕΜΑ: «ΡΕΣΙΤΑΛ ΣΠΑΤΑΛΗΣ και αναλγησίας: ΠΕΝΤΕ ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΑ «ΕΚΛΕΚΤΑ» ΣΤΕΛΕΧΗ της Διοίκησης της Εθνικής Ασφαλιστικής,........
Θέμα: «Αγνοώντας το ΥΠΕΘΑ την βασικότερη αρχή της Διοικητικής Μέριμνας , την πρόβλεψη ,κατάφερε όχι μόνο να οφείλονται χορηγήσεις ειδών ένδυσης-υπόδησης από το 2005 στα στελέχη , αλλά να οδηγήσει σε εξάντληση τα πολεμικά αποθέματα στις Μονάδες του Στρατού Ξηράς»...... Ολόκληρα τα κείμενα αναρτημένα στα σχόλια
1 σχόλιο:
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
ΚΑΙ
ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Για τους κ.κ. Υπουργούς Οικονομικών και Δικαιοσύνης
ΘΕΜΑ: «Οργιώδης λεηλασία και πλιάτσικο πριν από ένα ακόμα «μεγάλο» ξεπούλημα της Κυβέρνησης Καραμανλή: Πέρα από τις καταγγελίες συνδικαλιστών για πρωτοφανή κακοδιαχείριση και για ζημιογόνες ρουσφετολογικές προσλήψεις «ημετέρων» με υπέρογκες αποδοχές, από τις οποίες δεν έλειψε η γνωστή «βιονική Υπουργική νονά», ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΤΑΙ ότι Ο ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΟΣ από την Κυβέρνησή σας και την πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ, παρά τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετώπιζε η εταιρεία, ΕΣΠΕΥΣΕ ΝΑ ΕΞΑΓΟΡΑΣΕΙ, με τις ευλογίες του επίσης «εκλεκτού» σας Προέδρου της κ. Αράπογλου ΚΑΙ ΜΕ ΔΗΜΟΣΙΟ – ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ - ΧΡΗΜΑ, ΕΤΑΙΡΕΙΑ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 2004 ΔΙΟΙΚΕΙΤΟ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ!»
Σε εκτέλεση της «κρυφής της ατζέντας» για την άνευ όρων αρχικά λεηλασία του δημόσιου πλούτου και στη συνέχεια την εκποίηση του με όρους ευνοϊκούς ΜΟΝΟ για τον εκάστοτε αγοραστή ιδιώτη, η Κυβέρνηση Καραμανλή, όπως πρόσφατα ανακοίνωσε, προχωρά ουσιαστικά στην εκποίηση και της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ. Αμέσως μετά τις εκλογές του 2004 και κατά την συνήθη πρακτική της, η Κυβέρνηση Καραμανλή, κρύβοντας τις πραγματικές προθέσεις της πίσω από την προσχηματική ρητορεία της περί «καμένης γης» και «εξυγίανσης», προχώρησε, δια μέσου της Κυβερνητικά διορισμένης Διοίκησης της ΕΤΕ, σε μία άνευ προηγουμένου απαξίωση και λεηλασία της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ. Μια λεηλασία που ξεκίνησε με μία αδικαιολόγητη διεύρυνση της δομής Διοίκησης της αρχαιότερης Ελληνικής δημοσίου ενδιαφέροντος ασφαλιστικής εταιρείας, το οποίο κατέληξε να απαρτίζεται από ένα Διευθύνοντα Σύμβουλο, 2 Γενικούς Διευθυντές και 2 Αναπληρωτές Διευθυντές, που, όπως καταγγέλλεται κατόρθωσαν με τις αδιαφανείς και ρουσφετολογικές επιλογές τους, να απαξιώσουν μια εταιρεία, η οποία τα τελευταία 100 και πλέον χρόνια λειτουργίας της είχε επιβιώσει πολλαπλών πολέμων και οικονομικών κρίσεων!
Α. ΠΡΟΚΛΗΤΙΚΗ ΕΞΑΓΟΡΑ ΤΟΥ 95% ΙΔΙΩΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΠΟΥ ΔΙΟΙΚΟΥΝΤΑΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΔΙΟ ΤΟΝ ΔΙΕΥΘΥΝΟΝΤΑ ΣΥΜΒΟΥΛΟ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ!
Ενδεικτικό των αδιαφανών μεθόδων, που λαμβάνουν χώρα τα τελευταία χρόνια στην ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ είναι και η προκλητική απόφαση της Διοίκησής της να εξαγοράσει το 95% ιδιωτικής εταιρείας – πρακτορείου ασφαλειών, μαζί με τις ζημίες της, στην οποία ως Διευθύνων Σύμβουλος μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2004 διατελούσε το ίδιο πρόσωπο που είχε παράλληλα διορισθεί από την Κυβέρνηση Καραμανλή στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ. Είναι ενδεικτικό μάλιστα ότι σύμφωνα με τα ΦΕΚ ΤΑΕ-ΕΠΕ 11113/6-9-04 (διορισμός στο ΔΣ της Εθνικής Ασφαλιστικής) και 11904/24-9-04 (παραίτηση από το ΔΣ της National Μεσιτική Ασφαλίσεων ΑΕ) ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής διατελούσε, μέχρι την πρόσληψή του το 2004 και σχεδόν ταυτόχρονα με αυτήν (!), Διευθύνων Σύμβουλος της ιδιωτικής εταιρείας – πρακτορείου ασφαλειών, την οποία δύο χρόνια αργότερα και επί θητείας του εξαγόρασε η ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ, μετατρέποντας την σε θυγατρική της και μετονομάζοντας την σε NATIONAL ΜΕΣΙΤΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ Α.Ε. Μετά την εξαγορά ο συγκεκριμένος «εκλεκτός», σύντομα επέστρεψε σε γνώριμα για αυτόν μέρη, αφού παράλληλα τοποθετήθηκε και στη θέση του Προέδρου της NATIONAL ΜΕΣΙΤΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΕΙΩΝ Α.Ε.
Πέρα από την σύγκρουση συμφερόντων που υποκρύπτει μια τέτοια μεθόδευση, δημιουργούνται εύλογα ερωτήματα για την αναγκαιότητα της εξαγοράς της συγκεκριμένης εταιρείας, τη στιγμή που η ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ διατηρούσε κλάδους που κάλυπταν όλο το φάσμα των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων, ενώ είχε ήδη «προχωρήσει» στην «μεταγραφή» στο δυναμικό της του Διευθύνοντας Συμβούλου της, του προσώπου δηλαδή που είχε όλο το know – how, αλλά και επαφή με το πελατολόγιο της εταιρείας που εξαγοράστηκε.
Β. ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΜΕ ΥΠΕΡΟΓΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΘΝΙΚΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ
Οι άκρατες ρουσφετολογικές μεθοδεύσεις που ακολούθησαν την συγκρότηση της νέας Δομής Διοίκησης της Εθνικής Ασφαλιστικής οδήγησαν σε κακοδιαχείριση και διόγκωση της σπατάλης στην εταιρεία. Ενδεικτικά, μεταξύ άλλων, έχουν καταγγελθεί δημοσίως:
• Η άμεση αντικατάσταση όσων υπαλλήλων αποχωρούσαν με «εθελουσία» με νέους, σε κάθετη αντίθεση με την λογική μείωσης γενικών εξόδων, στην οποία – υποτίθεται – αποσκοπούσε η εθελουσία.
• Η υπέρμετρη διεύρυνση του οργανογράμματος με τοποθετήσεις «ημετέρων», όπως καταγγέλθηκε από εργαζομένους.
• Το προκλητικό φαινόμενο της αποχώρησης «εκλεκτών» με υπέρογκες αποζημιώσεις και η μετά την απολαβή των αποζημιώσεων επαναπρόσληψή τους στην εταιρεία με αποδοχές δεκάδων χιλιάδων ευρώ στη θέση Συμβούλων, ως δήθεν απαραιτήτων.
• Η πρόσληψη σε θέσεις ειδικών συμβούλων ως Αναπληρωτές Διευθύνσεων ή Τομέων, διαφόρων «ημετέρων», μεταξύ των οποίων και πρόσωπα από την αγορά, που οι προηγούμενοι εργοδότες τους, τους είχαν απομακρύνει. Από την μακροσκελή λίστα των ευνοιοκρατικών αυτών προσλήψεων δεν λείπει η ευνοούμενη του Υπουργού Οικονομικών «Βιονική Νονά», που έχει από το 2004 διορισθεί συνολικά σε 10 θέσεις του δημοσίου ή του ευρύτερου δημοσίου τομέα.
• Η καταγγελία για επενδύσεις σε δομημένα ομόλογα δεκάδων εκατομμύριων ευρώ, ένα γεγονός που φέρεται να επιδιώκεται με κάθε τρόπο η συγκάλυψή του.
• Η κατάρρευση του ενός μετά του άλλου των επιχειρησιακών σχεδίων της εταιρείας, δεν πτοεί την Διοίκηση από το να μοιράζει στα μέλη της και στα Διευθυντικά στελέχη αδικαιολόγητα υψηλά bonus, φθάνοντας στο σημείο να επινοήσει νέους όρους όπως «bonus μετακόμισης» για τη δικαιολόγηση αδικαιολόγητων παροχών.
ΕΠΕΙΔΗ, στερείται οποιασδήποτε λογικής υπεράσπισης του δημοσίου συμφέροντος, η απαξίωση ιστορικών και νευραλγικών εταιρειών δημοσίου ενδιαφέροντος και η χωρίς όρια λεηλασία τους, που, όπως έδειξε το πρόσφατο, αλλά και το απώτατο Κυβερνητικό παρελθόν της παράταξής σας, οδηγεί στο «ξεπούλημά» τους σε ιδιωτικά επιχειρηματικά συμφέροντα με ευτελή τιμήματα από το οικονομικό επιτελείο και τους «εκλεκτούς» του καθεστώτος Καραμανλή.
ΕΠΕΙΔΗ, οι παραπάνω καταγγελίες θέτουν σοβαρά ζητήματα σύγκρουσης συμφερόντων, αδιαφάνειας και κακοδιαχείρισης για την παλαιότερη κρατική ασφαλιστική εταιρεία της χώρας, που μόλις πρόσφατα ανακοινώθηκε η εκποίησή της.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ, μία Κυβέρνηση που δια στόματος του ίδιου του Πρωθυπουργού, δεν «βλέπει» καμία διάκριση μεταξύ ηθικού και νομότυπου, στέλνει μήνυμα ασυδοσίας στα στελέχη της και στην κοινωνία και δεν διαθέτει το ηθικό έρεισμα να διασφαλίσει τη εύρυθμη λειτουργία του δημόσιου και του ευρύτερου δημοσίου Τομέα, κατά συνέπεια δημιουργεί αυξημένη ανάγκη κοινοβουλευτικού ελέγχου των καταγγελιών για τα πεπραγμένα της.
Ερωτάσθε:
1. Αντιλαμβάνεσθε ότι η εξαγορά από την Διοίκηση της Εθνικής Ασφαλιστικής ιδιωτικής εταιρείας – πρακτορείου που διοικούσε από το 2002 και μέχρι και την αρχή της θητείας του στη Εθνική Ασφαλιστική ο σημερινός Διευθύνων Σύμβουλός εγείρει εύλογο προβληματισμό και φέρει τα χαρακτηριστικά μιας ανεπίτρεπτης σύγκρουσης συμφερόντων και προνομιακής επιρροής; Δύο εννοιών, τις οποίες η Κυβέρνησή σας ηθελημένα παριστάνει ότι αγνοεί στη σωρεία περιπτώσεων στελεχών της που μέσω συγγενικών τους προσώπων εμφανίζονται να «αξιοποιούν» την εξουσία που τους εμπιστεύτηκε ο Ελληνικός λαός για την προσωπική τους εξέλιξη και οικονομική ευημερία.
2. Ποιο το ακριβές τίμημα και ποιος ο δικαιολογητικός λόγος αυτής της κίνησης εξαγοράς ενός ιδιωτικού πρακτορείου, τη στιγμή μάλιστα που η Εθνική Ασφαλιστική κάλυπτε ήδη όλο το φάσμα των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων και που επίσης είχε ήδη προσθέσει στο «δυναμικό» της το Διευθύνοντα Σύμβουλο της εξαγορασθείσας εταιρείας, το πρόσωπο δηλαδή που διέθετε και το know how και την επαφή με το πελατολόγια του συγκεκριμένου πρακτορείου; Παρακαλείσθε να καταθέσετε την συγκεκριμένη συμφωνία εξαγοράς, μαζί με τα σχετικά πρακτικά και αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και κάθε άλλο σχετικό έγγραφο στη Βουλή.
3. Γιατί επιμένετε να απαξιώνετε και να λεηλατείτε ασύδοτα ιστορικές και νευραλγικές δημοσίου ενδιαφέροντος επιχειρήσεις, προτού τις οδηγήσετε, υποτασσόμενοι στα κελεύσματα συντηρητικών και αδιαφανών λογικών εξυπηρέτησης «ολίγων ισχυρών συμφερόντων» σε εκποιήσεις αδιαφανείς και ζημιογόνες για το δημόσιο – όπως το πρόσφατο αλλά και το απώτερο Κυβερνητικό παρελθόν της παράταξής σας έχει καταδείξει;
4. Σε ποια λογική «εξυγίανσης» (έναν όρο που, όπως καταδεικνύεται, εντελώς προσχηματικά και παραπλανητικά επιμένει να χρησιμοποιεί η Κυβέρνησή σας), υπακούουν οι αδιαφανείς μεθοδεύσεις και πρακτικές που χαρακτηρίζουν της επιλογές των τελευταίων τεσσάρων ετών της διορισμένης από την Κυβέρνησή σας Διοίκησης στην Εθνική Ασφαλιστική; Επιλογές που αναλώνονται σε δαπανηρές διευρύνσεις του οργανογράμματος για καθαρά ρουσφετολογικούς λόγους ζημιώνοντας την εταιρεία, σε ευνοιοκρατικές προσλήψεις «ημετέρων», αλλά και «εκλεκτών» στελεχών της εταιρείας που πρώτα αποχώρησαν λαμβάνοντας παχυλές αποζημιώσεις για να επαναπροσληφθούν λίγο αργότερα ως «σύμβουλοι» με ιδιαίτερα υψηλές αποδοχές, η παροχή υπέρογκων bonus σε διευθυντικά στελέχη και μέλη της Διοίκησης που σε καμία περίπτωση δεν δικαιολογούνται από την πορεία της εταιρείας, που εμφανίζει αδυναμία να εφαρμόσει έστω και ένα από τα αλλεπάλληλα επιχειρηματικά σχέδια των τελευταίων ετών, αλλά και από αδιαφανείς επενδύσεις – όπως καταγγέλεται – ακόμα και σε δομημένα ομόλογα ύψους εκατομμυρίων ευρώ.
5. Σε ποια μέτρα θα προβείτε ΑΜΕΣΑ για τη διαλεύκανση των παραπάνω καταγγελιών, την απόδοση πειθαρχικών και ποινικών – όπου υπάρχουν - ευθυνών στους διορισμένους από την Κυβέρνηση σας, υπευθύνους για την Διοίκηση της θυγατρικής της Εθνικής Τράπεζας, Εθνικής Ασφαλιστικής;
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Γρηγόρης Νιώτης
Γιάννης Διαμαντίδης
Γιάννης Κουτσούκος
Δημήτρης Τσιρώνης
Θάνος Μωραίτης
Κώστας Σπηλιόπουλος
Ροδούλα Ζήση
Γιάννης Δριβελέγκας
Μάρκος Μπόλαρης
Χρύσα Αράπογλου
Μιχάλης Τιμοσίδης
Γιώργος Πεταλωτής
Γιώργος Ντόλιος
Χρήστος Αηδόνης
Θεοδώρα Τζάκρη
Παναγιώτης Ρήγας
Τάσος Σιδηρόπουλος
Γιώργος Νικητιάδης
Νίκος Ζωίδης
Λεωνίδας Γρηγοράκος
Βαγγέλης Παπαχρήστος
Μιχάλης Παντούλας
Βασίλης Κεγκέρογλου
Μανώλης Στρατάκης
Γιάννης Σκουλάς
Γιάννης Αμοιρίδης
Χρήστος Χάιδος
Δημήτρης Βαρβαρίγος
Μιχάλης Κατρίνης
Σοφία Σακοράφα
Σούλα Μερεντίτη
Αικ. Περλεπέ-Σηφουνάκη
Ηλίας Λαμπίρης
Ηλίας Καρανίκας
Μανώλης Σκουλάκης
Ε Ρ Ω Τ Η Σ Η
Για τον κ. Υπουργό Οικονομικών
ΘΕΜΑ: «ΡΕΣΙΤΑΛ ΣΠΑΤΑΛΗΣ και αναλγησίας: ΠΕΝΤΕ ΑΚΡΙΒΟΠΛΗΡΩΜΕΝΑ «ΕΚΛΕΚΤΑ» ΣΤΕΛΕΧΗ της Διοίκησης της Εθνικής Ασφαλιστικής, καθώς και λίγοι «εκλεκτοί» πρώην υπάλληλοι της Εταιρείας που συνταξιοδοτήθηκαν ως Διευθυντές με παχυλές αποζημιώσεις της τάξης 1.5 εκατ. ευρώ και κατόπιν επαναπροσλήφθηκαν ως Σύμβουλοι, φέρονται να ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΟΝΟ ΧΡΟΝΟ, ΟΣΑ ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ ΝΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΘΟΥΝ ΜΕ ΤΟ ΟΡΙΣΤΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ 40 και πλέον καταστημάτων της Εθνικής Ασφαλιστικής!»
Σύμφωνα με πληροφορίες, η Εθνική Ασφαλιστική έχει αποφασίσει να προχωρήσει στο κλείσιμο 40 και πλέον καταστημάτων της ανά την Ελλάδα με άμεσες συνέπειες στους υπαλλήλους της, τους συνεργάτες, αλλά και τους ασφαλισμένους, προκειμένου να εξοικονομήσει ποσό 1.800.000 ευρώ, ενώ η παραγωγή των υποκαταστημάτων αποτελεί το 10,5 % της παραγωγής της εταιρείας.
Ωστόσο, ένα απλό άθροισμα των ετήσιων δαπανών της Εθνικής Ασφαλιστικής για μισθούς μαμούθ, αστρονομικά μπόνους και αποζημιώσεις σε «εκλεκτούς», αποκαλύπτει το αδιανόητο φαινόμενο ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΕΤΗΣΙΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ ΤΩΝ ΥΨΗΛΟΒΑΘΜΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΥΝΟΙΟΚΡΑΤΙΚΑ ΔΙΟΡΙΣΜΕΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ ΤΟΥΣ ΝΑ ΦΘΑΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΟΥΝ ΤΟ ΠΟΣΟ ΠΟΥ ΣΤΟΧΕΥΕΙ ΝΑ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΕΙ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΥΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΜΑΖΙΚΟ ΚΛΕΙΣΙΜΟ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ!
Συγκεκριμένα, ΜΟΝΟ οι μισθοί, χωρίς να συνυπολογίζονται τα bonus, οι αποζημιώσεις και οι λοιπές παροχές 5 υψηλόβαθμων στελεχών της Διοίκησης ετησίως ανέρχονται σε 1.080.000 ευρώ.
Δ. ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΣ
ΔΙΕΥΘΥΝΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ 300.000 ευρώ ετησίως
Σ. ΛΕΥΤΕΡΙΩΤΗΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 210.000 ευρώ ετησίως
Τ. ΠΑΓΩΝΗΣ
ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 210.000 ευρώ ετησίως
Α. ΑΝΔΡΕΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΝΑΠΛ. ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 180.000 ευρώ ετησίως
Ι. ΒΑΣΙΛΑΤΟΣ
ΑΝΑΠΛ. ΓΕΝΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ 180.000 ευρώ ετησίως
ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ ΛΑΜΒΑΝΕΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ 1.5 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΟ ΕΥΡΩ ΚΑΙ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΑΜΒΑΝΕΤΑΙ ΜΕ ΜΙΣΘΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 200.000 ΕΥΡΩ ΤΟ ΧΡΟΝΟ.
Στο τεράστιο αυτό κόστος προστίθενται οι αλόγιστες δαπάνες για αμοιβές ημετέρων πρώην υπαλλήλων της Εταιρείας που συνταξιοδοτήθηκαν ως Διευθυντές με παχυλές αποζημιώσεις και κατόπιν επαναπροσλήφθηκαν ως Σύμβουλοι εισπράττοντας σε πολλές περιπτώσεις αμοιβές ανώτερες και από αυτές των Γενικών Διευθυντών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα συνταξιούχος δικηγόρος που αποχώρησε λαμβάνοντας 1.500.000 εκ ευρώ και επαναπροσλήφθηκε ως σύμβουλος λαμβάνοντας πάνω από 200.000 ευρώ ετήσιες αποδοχές!
ΤΡΙΑΝΤΑ ΑΜΕΙΒΟΜΕΝΟΙ ΜΕ ΤΟΝ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗ ΦΕΡΕΤΑΙ ΝΑ ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ ΣΕ ΜΙΣΘΟΥΣ – ΕΞΟΔΑ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ – ΠΛΑΣΤΙΚΕΣ ΚΑΡΤΕΣ – ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ – ΚΙΝΗΤΑ – κ.λ.π 6.000.000 ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ ΕΤΗΣΙΩΣ.
Επίσης για να γίνει αντιληπτό το εύρος της σπατάλης και της ασυδοσίας των ολίγων σε σχέση με τις περικοπές 1.8 εκατομμυρίων ευρώ από το κλείσιμο 40 καταστημάτων είναι χαρακτηριστικό ότι τριάντα αμειβόμενοι με τον βαθμό του διευθυντή φέρεται να κοστίζουν περίπου 6 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
ΑΥΞΗΣΗ ΚΑΤΑ 40% ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΚΤΙΝΑΞΗ ΤΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΥ ΚΟΣΤΟΥΣ.
Οι ίδιοι δε παχυλά αμειβόμενοι κυβερνητικά διορισμένοι της διοίκησης της εταιρείας και αρχιτέκτονες της σπατάλης που έχουν λάβει την απόφαση αυτή αύξησαν κατά 40 % το οργανόγραμμα για να βολέψουν ολίγους εκλεκτούς εκτινάσσοντας πολύ ψηλά τα κόστη των λειτουργικών εξόδων της εταιρείας που με την πρόφαση του κόστους που οι ίδιοι δημιούργησαν κλείνουν τα 40 καταστήματα.
ΠΡΟΚΑΛΟΥΝ ΜΕ ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΙΜΟΛΟΓΙΟΥ ΔΑΠΑΝΗΣ ΠΕΡΙΠΟΥ 100.000 ΔΡΑΧΜΩΝ ΓΙΑ ΑΓΟΡΑ ΕΝΟΣ ΠΟΥΡΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΤΙΚΟΥ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ.
Το δε εξωφρενικό που σαν συμβολισμός ασυδοσίας και σπατάλης προκαλεί το κοινό αίσθημα είναι η προκλητική συμπεριφορά διευθυντικού στελέχους που φέρεται να χρεώνει τιμολόγιο ύψους περίπου 100.000 δραχμών στην εταιρεία για αγορά ενός πούρου.
Είναι προφανές πως στο δίλημμα παχυλοί μισθοί «γαλάζιων ευνοούμενων » – διασφάλιση του μέλλοντος της Εθνικής Ασφαλιστικής, η Κυβέρνηση Καραμανλή επέλεξε να υποθηκεύσει το μέλλον της Εταιρείας στην προκλητική οικονομική ευημερία λίγων «εκλεκτών» της. Ενώ θα μπορούσε η ακριβοπληρωμένη Κυβερνητικά διορισμένη Διοίκηση, ορθολογικοποιώντας τις δαπάνες υπέρογκων αμοιβών και των προκλητικών στο κοινό αίσθημα δαπανών για ένα αδικαιολόγητα διευρυμένο διοικητικό σχήμα, να σώσει και να εξυγιάνει τα 40 και πλέον καταστήματα, δημιουργώντας έσοδα και όχι δαπάνες για την Εταιρεία.
Μετά τα παραπάνω ερωτάσθε:
• Ποια η θέση της Κυβέρνησής Καραμανλή απέναντι στις μεθοδεύσεις της Κυβερνητικά διορισμένης Διοίκησης της Εθνικής Ασφαλιστικής, που έχει αποφασίσει να προχωρήσει στο κλείσιμο 40 και πλέον καταστημάτων της ανά την Ελλάδα με άμεσες συνέπειες στους υπαλλήλους της, τους συνεργάτες, αλλά και τους ασφαλισμένους, προκειμένου να εξοικονομήσει ποσό 1.800.000 ευρώ, λιγότερα δηλαδή χρήματα από όσα δαπανούνται για τις παχυλές ΕΤΗΣΙΕΣ αποδοχές 5 υψηλόβαθμων στελεχών της Διοίκησης καθώς και εκλεκτών πρώην Διευθυντών που συνταξιοδοτήθηκαν με παχυλές αποζημιώσεις και κατόπιν επαναπροσλήφθηκαν ως Σύμβουλοι εισπράττοντας σε πολλές περιπτώσεις αμοιβές ανώτερες και από αυτές των Γενικών Διευθυντών;
• Αντιλαμβάνεσθε ότι είναι αδιανόητο, προκλητικό και προσβλητικό για το κοινό αίσθημα, λίγοι «εκλεκτοί» σας, με την ανοχή της πολιτικής ηγεσίας, εν μέσω οικονομικής ασφυξίας για τον μέσο Έλληνα να θυσιάζουν τις επιχειρηματικές προοπτικές της δημοσίου ενδιαφέροντος εταιρείας που διορίστηκαν από την Κυβέρνησή σας να διοικούν, της ασφάλειας των εργαζομένων και της εξυπηρέτησης των πελατών της, για να μπορούν να συνεχίζουν να αμείβονται με ευνοιοκρατικές και ασύλληπτα υψηλές αποδοχές;
• Σε τι ενέργειες θα προβείτε για να διασφαλίσετε ότι η ακριβοπληρωμένη Κυβερνητικά διορισμένη Διοίκηση, θα πράξει το αυτονόητο και ορθολογικοποιώντας τις δαπάνες υπέρογκων αμοιβών κ.λ.π για ένα αδικαιολόγητα διευρυμένο διοικητικό σχήμα, θα σώσει και θα εξυγιάνει τα 40 και πλέον καταστήματα, δημιουργώντας έσοδα και όχι δαπάνες για την Εταιρεία.
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Χρήστος Αηδόνης
Δημήτρης Τσιρώνης
Μάρκος Μπόλαρης
Θάνος Μωραΐτης
Γιάννης Κουτσούκος
Βασίλης Γερανίδης
Στάθης Κουτμερίδης
Τάσος Σιδηρόπουλος
Μιχάλης Τιμοσίδης
Γιάννης Δριβελέγκας
Χρύσα Αράπογλου
Θεοδώρα Τζάκρη
Λεωνίδας Γρηγοράκος
Μιχάλης Παντούλας
Μιχάλης Κατρίνης
Μανώλης Σκουλάκης
Ηλίας Λαμπίρης
Νίκος Ζωίδης
Χρήστος Χάιδος
Σούλα Μερεντίτη
Παναγιώτης Ρήγας
Γιώργος Ντόλιος
Γιάννης Αμοιρίδης
Ελπίδα Τσουρή
Γιώργος Νικητιάδης
ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΙΤΗΣΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗΣ ΕΓΓΡΑΦΩΝ
Προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας
κ. Ευάγγελο Μεϊμαράκη
Θέμα: «Αγνοώντας το ΥΠΕΘΑ την βασικότερη αρχή της Διοικητικής Μέριμνας , την πρόβλεψη ,κατάφερε όχι μόνο να οφείλονται χορηγήσεις ειδών ένδυσης-υπόδησης από το 2005 στα στελέχη , αλλά να οδηγήσει σε εξάντληση τα πολεμικά αποθέματα στις Μονάδες του Στρατού Ξηράς».
Έχοντας υπόψη:
• Ότι στην με στοιχεία Φ.900.1/48/826/Σ.112/17-2- 2009/ ΥΦΕΘΑ απάντηση , της με αριθμό 13450/532/29-01-09 ερώτηση μας, όχι μόνο επιβεβαιώνεται πλήρως , την προμήθεια ειδών ένδυσης – υπόδησης μέσω της NAMSA (από τη Ρουμανία) σε τιμές πολλαπλάσιες από την εγχώρια αγορά, αλλά δυστυχώς ,η προσπάθεια δικαιολόγησης των επιλογών σας προβάλει την εικόνα διάλυσης που έχετε επιφέρει στις Ένοπλες Δυνάμεις , αφού:
o Δεν έχετε υλοποιήσει τις προβλεπόμενες περιοδικές χορηγήσεις στολών ασκήσεων , αρβυλών, μπερέδων κτλ, στα στελέχη από το 2005 μέχρι σήμερα.
o Δεν έχετε υλοποιήσει τις προβλεπόμενες περιοδικές χορηγήσεις των νεοσύλλεκτων οπλιτών, των κατατασσόμενων ΕΠΟΠ και των μαθητών των Παραγωγικών Σχολών.
o Αφαιρείται είδη (ένδυσης – υπόδησης) από τα αποθέματα της επιστράτευσης και από τις Αποστολές Συμπληρώσεως των Μονάδων.
o Έχετε εξαντλήσει όλα τα υφιστάμενα πολεμικά αποθέματα από τις Μονάδες Επιστρατεύσεως .
• Ότι ενώ γνωρίζατε την αδυναμία χορήγησης ειδών ένδυσης και υπόδησης , τόσο στα στελέχη όσο και στους στρατευσίμους , ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας, διαβεβαίωνε τη Βουλή , κατά την συζήτηση του ν. 3648/08 ρυθμίσεις θεμάτων αναπήρων πολέμου, προσωπικού του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας και άλλες διατάξεις.
• Ότι προσπαθώντας να δικαιολογήσετε τις προμήθειες μέσω της NAMSA αναφέρεται αόριστα πως στους διενεργούμενους επ' ωφελεία του ΓΕΣ από το Υπουργείο Ανάπτυξης (ΥΠΑΝ) διαγωνισμούς, προμήθειας ειδών ένδυσης και υπόδησης, σημειώνονται σημαντικές καθυστερήσεις, τόσο στη διαδικασία όσο και στην υπογραφή συμβάσεων, κυρίως λόγω προσφυγών στο ΣτΕ από τις συμμετέχουσες εταιρείες, χωρίς να αναφέρετε έστω και μια περίπτωση.
• Ότι από όσα ήδη αναφέρθηκαν καθίσταται σαφές πως αγνοήσατε πως η Διοικητική Μέριμνα είναι σημαντικός παράγοντας για την αύξηση της μαχητικής ισχύος, πως είναι το κύριο στοιχείο για τη συντήρηση των δυνάμεων και μέσων, καθώς και για τη διατήρηση του υψηλού ηθικού των ανδρών και οδηγήσατε σε εξάντληση αποθεμάτων ένδυσης – υπόδησης το Στρατό Ξηράς.
Ερωτάστε:
1. Ποιοι ήταν οι όροι για την προμήθεια των εν λόγω στολών παραλλαγής και ποιο το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης της σύμβασης, ο οποίος δεν ικανοποιούσε τις ανάγκες της υπηρεσίας;
2. Να κατατεθούν οι συμβάσεις που υπογράφτηκαν την 17η Οκτ 2008 και αφορούν την προμήθεια 195.000 σετ στολών.
3. Τι δυνατότητες έχει η NAMSA στην πραγματοποίηση διαγωνισμών τις οποίες δεν έχει το ΥΠΑΝ για την πραγματοποίηση διαγωνισμών και απευθυνόμαστε σε αυτή την υπηρεσία και όχι στην εφαρμογή της ανάλογης νομοθεσίας που έχει το ελληνικό δημόσιο;
4. Θεωρείτε ανίκανες τις ελληνικές βιομηχανίες στην κατασκευή ειδών ένδυσης – υπόδησης στο χρόνο που απαιτείτε από τη στρατιωτική υπηρεσία;
5. Έχουν γίνει ανάλογες προμήθειες όμοιων υλικών από το ΥΠΕΘΑ μέσω της NAMSA και αν όχι γιατί δεν παρουσιάστηκε ανάλογο πρόβλημα παλαιότερα;
6. Ποιο το προϋπολογισθέν κόστος προμήθειας αρβυλών μέσω NAMSA;
7. Το προϋπολογισθέν κόστος προμήθειας μπερέδων ανέρχεται σύμφωνα με την απάντησή σας σε 9 ΕΥΡΩ το τεμάχιο, όταν το αντίστοιχο κόστος στην εγχώρια αγορά ανέρχεται σε 4 ΕΥΡΩ. Ποιος λοιπόν ο λόγος που η προμήθεια του εν λόγω υλικού ανατέθηκε στη NAMSA;
8. Αναφερόμενοι στην προμήθεια των κρανών KEVLAR διαπιστώνεται η διαφορετικότητα των ποσοτήτων που ήταν υπό διαπραγμάτευση γεγονός που καθιστά αδύνατη τη σύγκριση των προσφερομένων τιμών (αρχικά αναφέρεσθε στην προμήθεια 13.750 κράνη η οποία ακυρώθηκε λόγω της διαφοράς της τιμής μεταξύ ΥΠΑΝ 160 ΕΥΡΩ έκαστο και ΕΑΣ ΑΕΒΕ 200.4 ΕΥΡΩ, στη συνέχεια αναφέρεσθε στη σύμβαση με τη NAMSA για την προμήθεια 19.500 κρανών έναντι 127 ΕΥΡΩ έκαστο και τον Αύγουστο 2008 αποφασίσατε την προμήθεια 77.754 κράνη για την οποία είστε σε διαπραγμάτευση με την ΕΑΣ ΑΕΒΕ. Ποια η αιτία του κατεπείγοντος στην προμήθεια των κρανών KEVLAR μέσω της NAMSA τον Οκτώβριο 2007 όταν 10 μήνες μετά αποφασίζετε την προμήθεια άλλων 77.754 κρανών την κατασκευή των οποίων διαπραγματεύεστε με την ΕΑΣ ΑΕΒΕ;
9. Για ποίους λόγους αγνοήθηκε από τους επιτελείς σας η βασικότερη αρχή της Διοικητικής Μέριμνας και των προμηθειών , η πρόβλεψη;
10. Μπορείτε να μας ενημερώσετε για το χρονικό βάθος της σχεδίασης των προμηθειών των ΕΔ και γιατί στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν εφαρμόσθηκε και οδηγηθήκατε σε αποσπασματικές προμήθειες του εν λόγω υλικού;
11. Αντιλαμβάνεστε το τι σημαίνει , να αναφέρεται σε απάντηση σας, πως το" ΓΕΣ προέβη στην σταδιακή αφαίρεση στολών από τις Μονάδες Επιστρατεύσεως εξαντλώντας όλα τα υφιστάμενα αποθέματα, χορήγησε στολές που έχουν καταργηθεί ενώ άρχισε την αφαίρεση των στολών από τις Αποστολές Συμπληρώσεως των Μονάδων";
12. Αντιλαμβάνεστε το τι σημαίνει , να αναφέρεται σε απάντηση σας, πως το " ΓΕΣ αναγκάζεται να καταφεύγει σε λύσεις όπως, αφαίρεση ειδών από τα αποθέματα της επιστράτευσης, διάθεση πιστώσεων για προμήθεια υλικών συνήθως με επίτευξη ακριβότερων τιμών λόγω του επείγοντος, χορήγηση καταργημένων- αποσυρθέντων ειδών αλλά και έναρξη αφαίρεσης ειδών από τις Αποστολές Συμπληρώσεως των Μονάδων".
13. Υπάρχουν υπεύθυνοι και ποίοι για την διαμορφωθείσα κατάσταση;
14. Σκοπεύετε να χορηγήσετε και πότε τα οφειλόμενα από το 2005 είδη ένδυσης – υπόδησης στα στελέχη του Στρατού Ξηράς;
15. Ποια είναι η σημερινή κατάσταση στα αποθέματα της επιστράτευσης και τις Αποστολές Συμπληρώσεως των Μονάδων ;
Οι ερωτώντες και αιτούντες Βουλευτές
Μιχάλης Καρχιμάκης
Βασίλης Οικονόμου
Αλέξανδρος Αθανασιάδης
Βάσω Παπανδρέου
Δημοσίευση σχολίου