Τρίτη 11 Νοεμβρίου 2008

Παγκόσμια Ημέρα 

για το Θέατρο στην Εκπαίδευση

27 Νοεμβρίου 2008

2008_ImeraSkitso_s

Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ 

για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

«Ένας άλλος αέρας πνέει…και εμπνέει…»

imera_the_ekp2b_2005imera_the_ekp3b_2005imera_the_ekp4b-2005

  • Σας αποστέλλουμε τα μηνύματα για την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην  Εκπαίδευση (27-11-2008)

    • Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
    • IDEA
    • Ξένιας Καλογεροπούλου

Θα ακολουθήσουν σύντομα ανακοινώσεις για ημερίδες που θα γίνουν από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση με αφορμή τον εορτασμό στην Αθήνα,τη Θεσσαλονίκη,το Ηράκλειο Κρήτης.

Στην ιστοσελίδα μας μπορείτε να βρείτε κατάλογο εκδηλώσεων για τον εορτασμό της Ημέρας σε όλη την Ελλάδα.

www.TheatroEdu.gr

------------------------------------------ Πανελλήνιο ΔΙΚΤΥΟ για το ΘΕΑΤΡΟ στην ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ HELLENIC THEATRE/DRAMA & EDUCATION NETWORK member of IDEA -International Drama/Theatre & Education Association Athens, Greece Email: theatro@theatroedu.grinfo@theatroedu.grWebPage: www.TheatroEdu.gr Tel/Fax: ++302106541600 ++30-2106564109

               11/11/2508 μ.Δ. (μετάΔημοκρατίας)

3 σχόλια:

Ζωχιός Γιάννης είπε...

Αναρτούμε τα μηνύματα:


1.Ξένια Καλογεροπούλου:
«Ένας άλλος αέρας πνέει…και εμπνέει…»

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, θα ήθελα να κάνω μια ευχή.
Από δω και μπρος, όλοι μαζί, θεατρίνοι που ανεβάζουμε παραστάσεις για παιδιά,
εκπαιδευτικοί κάθε κατηγορίας, αλλά και δάσκαλοι Δράματος
να συνεργαζόμαστε πιο ουσιαστικά.
Να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να αξιοποιούμε ο ένας τη δουλειά του άλλου,
διατηρώντας ανοιχτούς δρόμους από την παράσταση στο σχολείο,
απ’ το σχολείο στο εργαστήρι και απ’ όλους μας προς τα παιδιά.

Ξένια Καλογεροπούλου


2.

Ζωχιός Γιάννης είπε...

ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ
ΗΜΕΡΑΣ ΘΕΑΤΡΟΥ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μήνυμα
Θόδωρος Γραμματάς:

Η 27η Νοεμβρίου θεσπίστηκε επίσημα ως «Παγκόσμια Ημέρα του Θεάτρου στην Εκπαίδευση». Φέτος, για πρώτη φορά, την ημέρα αυτή έχουν προγραμματισθεί να γίνουν πολλές και ποικίλες εκδηλώσεις σε Σχολεία, Ιδρύματα, χώρους εκδηλώσεων και αλλού, όπου η επικαιρότητα (κάθε είδους) βρίσκει φιλόξενο βήμα.
Δικαιολογημένοι οι πανηγυρισμοί και άξιος ο μισθός για τους πιονιέρους εκείνους της άποψης ότι το Θέατρο αποτελεί ένα κατεξοχήν μορφοπαιδευτικό μέσο, δια του οποίου η Αγωγή και Παιδεία των νέων μπορεί να πραγματοποιηθούν κατά τον καλύτερο τρόπο. Γι αυτό και η παρουσία του σε όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης, με διαφορετικούς τρόπους και μορφές, αποτελεί συνθήκη απαραίτητη για την υλοποίηση των απόψεων της σύγχρονης Παιδαγωγικής (ομαδοσυνεργατική μάθηση και μαθητοκεντρική διδασκαλία, διαθεματική και βιωματική γνώση, ανανέωση των σχέσεων διδασκόντων-διδασκομένων, άνοιγμα του Σχολείου στην Κοινωνία). Αξίζουν λοιπόν συγχαρητήρια στους επώνυμους και ανώνυμους εμπνευστές και υποστηρικτές αυτής της ιδέας, εντός και εκτός της εκπαίδευσης, τους επιστήμονες και τους καλλιτέχνες που με τον τρόπο τους και από την πλευρά του ο καθένας συνέβαλλαν στην επίτευξη του κοινού στόχου. Όλοι αυτοί δικαιούνται να αισθάνονται ικανοποιημένοι και καταξιωμένοι με το συγκεκριμένο γεγονός.
Περισσότερο όμως από όλους, τα αισθήματα αυτά ανήκουν στους μαχόμενους εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στους ανιδιοτελείς εκφραστές των ιδανικών της Παιδείας και της προκοπής των νέων γενιών, που παρά τις αντίξοες συνθήκες και την απουσία κάθε επίσημης κρατικής συμπαράστασης, σε βάρος του ελεύθερου χρόνου τους, των προσωπικών τους δεδομένων, κάποτε ακόμα και της οικονομικής τους κατάστασης, χωρίς ενθάρρυνση ούτε ανταμοιβή, με ελάχιστα μέσα (κάποτε και στοιχειώδη εμπειρία και θεωρητική γνώση), σε σχολεία του κέντρου αλλά και της περιφέρειας, προσπάθησαν να υποστηρίξουν το θεσμό, να αγωνιστούν με κάθε μέσο, ώστε το Θέατρο να αποτελέσει μια πραγματικότητα στο Ελληνικό Σχολείο.
Αυτοί δικαιούνται στις 27 Νοεμβρίου να αισθάνονται ότι η προσπάθειά τους ανταμείφθηκε, ότι, έστω και αργά, ήρθε και γι’ αυτούς η ηθική δικαίωση που τόσο έχουν ανάγκη.
Τι «μέλει γενέσθαι» όμως όταν τα φώτα της δημοσιότητας σβήσουν και η τηλεοπτική απαθανάτιση των στιγμών δώσει τη θέση της στο επόμενο ειδεχθές έγκλημα που προβάλλει το δελτίο ειδήσεων, όταν οι κορδέλες του πανηγυρισμού πάνε για ανακύκλωση και όταν οι βαρύγδουποι λόγοι των επισήμων αποτελέσουν εξαγγελίες μιας απραγματοποίητης (ως συνήθως) αλλαγής;
Ποια θα είναι η θέση του Κώστα, δασκάλου στο Ζ΄ Δημοτικό του Ιλίου, της Κατερίνας, δασκάλας στο Γ΄ Ειδικό Σχολείο της Αγ. Βαρβάρας, της Γιώτας, καθηγήτριας στο Λύκειο Ξηροποτάμου, όταν, παρακινημένοι από τις υποσχέσεις και ενθουσιασμένοι από τα πρόσφατα δεδομένα, αποφασίσουν να κάνουν πράξη το «Θέατρο στο Σχολείο»;
Ο διευθυντής θα έχει κατανοήσει;
Ο συνάδελφος θα έχει αποκτήσει ανεκτικότητα και συνεργατικότητα;
Οι γονείς θα έχουν αντιληφθεί την αναγκαιότητα και την ιδιαιτερότητα των ενεργειών τους;
Το ΥΠΕΠΘ θα έχει τηρήσει τις υποσχέσεις του;
Αυτά είναι τα αναπάντητα ερωτήματα της πεζής καθημερινότητας που απαιτούν άμεση αντιμετώπιση, προκειμένου να συντελεσθεί η αναμενόμενη αλλαγή και να ενεργοποιηθεί πολυδιάστατα η παρουσία του Θεάτρου στην Εκπαίδευση.
Τα προβλήματα, «ως γνωστόν», δε λύνονται «ως δια μαγείας». Οι νοοτροπίες δεν αλλάζουν «δια μιας». Οι συνθήκες δε βελτιώνονται αυτόματα.
Απαιτείται δουλειά, συνεργασία, επιμερισμός αρμοδιοτήτων, καταμερισμός ευθυνών, αξιολόγηση προσφοράς, επιβράβευση προσπαθειών. Ο καθένας από τη θέση του οφείλει να συμπορευτεί και να συστρατευθεί στον κοινό στόχο: στη βελτίωση της Εκπαίδευσης, στην ανάπτυξη του Πολιτισμού στη δημιουργία ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων στους μαθητές και τους νέους.
Η επίσημη καθιέρωση του εορτασμού αποτελεί ένα πρώτο βήμα, αφού δηλώνει την επίσημη αναγνώριση του νοήματος που αυτή εκφράζει.
Το Θέατρο, ως διαδικασία μαθητείας και μέθοδος εκπαίδευσης, ως διάμεσο επικοινωνίας και σύστημα κοινωνικοποίησης, ως τρόπος υποκειμενικής έκφρασης και πεδίο καλλιτεχνικής δημιουργίας, είναι πάντα στη διάθεση όλων, αρκεί να γνωρίζουν, να θέλουν και να μπορούν να το αξιοποιήσουν.
Η θέσπιση της Παγκόσμιας Ημέρας Θεάτρου στην Εκπαίδευση αποτελεί μια πρόκληση που το Σύγχρονο Σχολείο, με φορέα πάντα τον μαχόμενο εκπαιδευτικό, οφείλει να αποδεχθεί και να αντιμετωπίσει.
Θόδωρος Γραμματάς
Καθηγητής Θεατρολογίας
Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Αθηνών

Ζωχιός Γιάννης είπε...

ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΗ ΔΙΑΚΗΡΥΞΗ ΓΙΑ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
ΑΡΘΡΟ 27
"Καθένας έχει το δικαίωμα να συμμετέχει ελεύθερα στην πνευματική ζωή της κοινότητας, να χαίρεται τις καλές τέχνες και να μετέχει στην επιστημονική πρόοδο και στα αγαθά της."


Το μήνυμα του ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
"..Με ιδιαίτερη χαρά γιορτάζουμε για πρώτη φορά φέτος σε παγκόσμιο επίπεδο την Ημέρα για το Θέατρο στην Εκπαίδευση στις 27 Νοεμβρίου. Μετά από προσπάθειες πολλών ετών, στις οποίες πρωτοστάτησε σε εθνικό και διεθνές επίπεδο το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και στις οποίες συνέβαλαν ενεργά ο Διεθνής Οργανισμός για το Θέατρο στην Εκπαίδευση (International Drama/Theatre & Education Association-IDEA), αλλά και πολλοί φίλοι και συνεργάτες μας στην Ελλάδα και το εξωτερικό, καθιερώνεται πλέον ο εορτασμός της ημέρας αυτής που μόνο τυπικά επετειακό χαρακτήρα δεν μπορεί να έχει....."
Διαβάστε όλο το μήνυμα ...εδώ!

Η ευχή της Ξένιας ΚΑΛΟΓΕΡΟΠΟΥΛΟΥ για τη Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση
"Mε αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Θεάτρου στην Εκπαίδευση θα ήθελα να κάνω μια ευχή. Από δω και μπρος, όλοι μαζί, Θεατρίνοι που ανεβάζουμε παραστάσεις για παιδιά, Εκπαιδευτικοί κάθε κατηγορίας, αλλά και Δάσκαλοι Δράματος να συνεργαζόμαστε πιο ουσιαστικά. Να ενώσουμε τις δυνάμεις μας για να αξιοποιούμε ο ένας τη δουλειά του άλλου, διατηρώντας ανοιχτούς δρόμους από την παράσταση στο σχολείο, απ’ το σχολείο στο εργαστήρι και απ’ όλους μας προς τα παιδιά."
Ξένια Καλογεροπούλου Οκτώβριος 2008

Το μήνυμα του Dan BARON-COHEN προέδρου του IDEA για τη Παγκόσμια Ημέρα Θεάτρου στην Εκπαίδευση
"..... Καθιερώνουμε σήμερα τη δική μας ημέρα για να γιορτάζουμε τη γνώση και τις δεξιότητες εκείνες που συνιστούν την πολύμορφη και ξεχωριστή συμβολή του Θεάτρου στην Εκπαίδευση στην προσπάθεια για ανθρωπιστική παιδεία, διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και ειρήνη για όλο τον κόσμο, και ειδικότερα για τους νέους, τα παιδιά και τις περιθωριοποιημένες κοινότητες που απειλούνται από τη βία. Ας πανηγυρίσουμε λοιπόν για τη μεταμόρφωση που συντελείται αυτή τη στιγμή σε παγκόσμιο επίπεδο!....
Διαβάστε όλο το μήνυμα του Dan Baron-Cohen..εδώ!