Σάββατο 28 Ιουνίου 2008

90 χρόνια ιστορία

Νέλσον Μαντέλα!

" Είμαι ο Πρώτος Κατηγορούμενος.

Είμαι πτυχιούχος, έχω ασκήσει δικηγορία στο Γιοχάνεσμπουργκ επί σειρά ετών, με συνέταιρό μου τον Ολιβερ Τάμπο. Εχω καταδικασθεί και εκτίω πενταετή φυλάκιση, για έξοδο από τη χώρα δίχως άδεια και για υποκίνηση του λαού σε απεργία στο τέλος του Μαΐου 1961.

Εξαρχής θέλω να πω πως ο ισχυρισμός που έγινε από την Πολιτεία στον εναρκτήριο λόγο της πως ο αγώνας στη Νότια Αφρική βρίσκεται κάτω από την επιρροή ξένων ή κομμουνιστών, είναι απολύτως λανθασμένος. Εκανα ό,τι έκανα, ως άτομο αλλά και ως ηγέτης του λαού μου, εξαιτίας της εμπειρίας μου στη Νότια Αφρική και του υπερήφανου αφρικανικού μου παρελθόντος, και όχι εξαιτίας των λόγων κάποιου ξένου.

Ο Νέλσον Μαντέλα

Στα νιάτα μου, στο Τρανσκέι, άκουγα τους γεροντότερους της φυλής μου να διηγούνται ιστορίες για τα παλιά χρόνια. Ανάμεσα στις ιστορίες που μου διηγούνταν ήταν και αυτές των πολέμων που έγιναν από τους προγόνους μου για την υπεράσπιση της πατρογονικής τους γης. Τα ονόματα των Ντινγκάνε και Μπαμπάτα, Χίντσα και Μακάνα, Σκούνγκθι και Νταλασίλε, Μοσοεσόε και Σεκουκούνι επαινούνταν ως η δόξα του αφρικανικού έθνους. Ηλπισα τότε πως η ζωή ίσως να μου προσέφερε την ευκαιρία να υπηρετήσω τον λαό μου και να δώσω και τη δική μου ταπεινή συνεισφορά στον αγώνα τους για ελευθερία. Αυτό είναι που με παρακίνησε σε όλα αυτά που έχω κάνει σχετικά με τις κατηγορίες που μου προσάπτονται σε αυτή την υπόθεση. ............

1 σχόλιο:

ΔΑΥΙΔ είπε...

Νελσον Μαντελα...
Περασα το ποιο σημαντικο κομματι της ζωης μου στη Νοτια Αφρικη.Τα καλυτερα μου ,ηλικιακα, χρονια, τη νιοτη μου.Στη χωρα που ελλαχε να ειναι η γονιμη μητρα γι αυτα τα κοσμογονικα, που ομως μας αφορουν ολους και ειναι τοσο επικαιρα στην πατριδα μας απο την "επανασταση "του 21 και δωθε.
Τιμη στον Ανθρωπο που προτιμησε 27 χρονια στο Ρομπιν Αιλαντ, απο το βολεμα και την καλοπεραση που θα μπορουσε να εχει, οπως εκατομμυρια-εκ των πραγματων -προσκυνημενοι συμπατριωτες του, μαυροι και ασπροι.
Φωτινος φαρος για ολους τους ψαγμενους και συνειδητοποιημενους αυτης της χωρας και οχι μονο...
Γιωργος Κοσμοπουλος