Οι χρυσοκάνθαροι της ΕΡΤ αυγή
Επί 10 χρόνια αναπαράγεται το σύστημα που απομυζά τον εθνικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Οι νέοι ενσωματώνονται, οι αργομισθίες επιβιώνουν και μεταλλάσσονται, το φαγοπότι συνεχίζεται...
Αυτενεργοί κάτοικοι, αυτενεργοί κοινότητες, αυτενεργός παγκοσμοκοινωνία. ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ:ΠΕΡΙΟΔΙΚΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ
Επί 10 χρόνια αναπαράγεται το σύστημα που απομυζά τον εθνικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα. Οι νέοι ενσωματώνονται, οι αργομισθίες επιβιώνουν και μεταλλάσσονται, το φαγοπότι συνεχίζεται...
5 σχόλια:
Σχόλιο από:leonidas orfanoydakhs
Από την ΕΤ3 άκουσα φιλοσοφικές συζητήσεις και στη ΝΕΤ παρακολούθησα Ντοκιμαντέρ που δεν ξέρω αν δίνονται αλλού στον κόσμο . Θα μπορούσα να συμφωνήσω μέχρι και στα 80% από αυτά που γράφεις μα θα ρωτήσω μετά τι? MEGA ,ANT1,ALTER, STAR …… Μετά ΤΙ?
ΑΣΕ ΠΟΥ ΟΙ ΑΝΘΙΜΟΙ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΙ ΚΑΙ ΣΙΑ ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΟΥΝΤΑΙ ΕΤΣΙ ΑΠΛΑ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ . Σε όσο μέρος μιλάς σοβαρά , και νομίζω ότι μιλάς γενικά σοβαρά για αυτό και σου απαντώ άλλωστε , θέλει πολύ ψάξιμο πριν καταλήξεις σε προτάσεις και βέβαια όχι σε προτάσεις που όταν γίνονται σε αυτή φάση απλά και μόνο δυναμώνουν την αντίδραση .
Αγαπητέ Λεωνίδα,
Σε ευχαριστώ για το σχόλιο,
Ελπίζω ότι είναι ρητορικό το ερώτημά σου: «μα θα ρωτήσω μετά τι? MEGA ,ANT1,ALTER, STAR …… », αφού με τις κρίσεις και προτάσεις μου προτείνω μια ενιαία ΕΡΤ δυνατή και ανεξάρτητη που δε θα διώχνει τους θεατές της σα ιδιωτικά ΜΜΕ.
Συμφωνώ με το: «Από την ΕΤ3 άκουσα φιλοσοφικές συζητήσεις και στη ΝΕΤ παρακολούθησα Ντοκιμαντέρ που δεν ξέρω αν δίνονται αλλού στον κόσμο» . Όμως τόσο σπάνια που χάνονται στα αρνητικά. Και σίγουρα Τα ιδιωτικά ούτε αυτά προσφέρουν.
Όμως, από πού προκύπτει ότι είναι «συνταγματικό δικαίωμα» να μεταδίδονται κάθε Κυριακή δύο λειτουργίες, άθλια κηρύγματα, να ακολουθούν «αρχονταρίκια», μετά άλλες θρησκευτικές προβολές με περιφορές σε θρησκευτικά μνημεία ή δήθεν προσφορές της εκκλησίας σε Αφρική κλπ; Κάθε γιορτή σε όποιο Ναό, οπουδήποτε στην Ελλάδα παρουσιάσεις από ΕΡΤ; Αλήθεια πόσο κοστίζουν όλα αυτά;
Πού είναι ο συνταγματικός αντίλογος σε αυτό τον συνεχή απίθανο σκοταδισμό;
Και κάτι άλλο, τι προσφέρει αυτός ο ατέλειωτος χρόνος να μεταδίδονται οι ποδοσφαιρικοί αγώνες και μετά εκπομπές για…. σχόλια; Μη μου πεις ότι τα… ζητάει ο λαός; Θρησκεία και ποδόσφαιρο..: πλουσιοπάροχο όπιο της εξουσίας κατά του Λαού!
Αλήθεια, αν δε γίνουν προτάσεις και τώρα, Πότε; Αν έχουν στοιχειώδη ειλικρίνεια όσα λέει η κυβέρνηση, τώρα δεν πρέπει να τα αποδείξει;
Γιατί δεν αρκούν δύο κανάλια με διαφορετικό 24ωρο περιεχόμενο; Ας μας πει η ΕΡΤ τι δε… χωράνε και να κρίνουμε.
Το Θέμα είναι μια διαφορετική ΕΡΤ και όχι πολλές δίχως λαϊκά οφέλη.
Βέβαια, μεγάλη ευθύνη έχει ΚΑΙ το εκεί ενσωματωμένο, υποταγμένο Συνδικαλιστικό Κίνημα που επιτρέπει-συμμετέχει-προωθεί την ενσωμάτωση, την υποταγή, τη διαφθορά, την παθητικότητα των εργαζόμενων.
Με εκτίμηση
Γιάννης Ζωχιός
Αγαπητέ Γιάννη , σε ευχαριστώ που μπήκες στον κόπο να μου απαντήσεις . Ξεκίνησα να σου γράψω μια σύντομή απάντηση αλλά παρασύρθηκα από τον παιδευτικό σκοπό που πρέπει να έχουν τα ΜΜΕ και και αντί αυτού εκτράπηκα σε άλλα που αν κάνεις τον κόπο να τα διαβάσεις νομίζω ότι θα εκφράζουν και εσένα .
Έχω γράψει πολλές φορές ότι αυτό που λείπει από τον τόπο είναι η παιδεία και λαοί χωρίς παιδεία δεν μπορούν να αναδείξουν και να στηρίξουν κανενός είδους Δημοκρατία . Η έννοια της Δημοκρατίας , από αυτούς που πρώτοι την εμπνεύστηκαν στην αρχαία Αθήνα ήταν εξαρχής άρρηκτα συνδεδεμένη με την έννοια του πολίτη ο οποίος ήταν κοινωνός μιας δημοκρατικής Παιδείας . Υπάρχουν υπέρτατες αξίες και αρετές τις οποίες πρέπει πρώτα να διδαχθεί και να ενστερνιστεί ο λαός για να νικήσει το φίλαυτο ζώο που τρέφει και τον τρέφει μέσα του και να γίνει πολίτης , ένας πολίτης ικανός να εκλέγει τους ενάρετους και ο ίδιος να μπορεί να άρχει υπηρετώντας αρχές και αξίες .
Αγάπη για τη Γνώση την σοφία και την σωφροσύνη πριν απ όλα αλλά και λατρεία στην ελευθερία την πατρίδα και την δικαιοσύνη μαζί με άλλες υψηλές ιδέες και αρετές όπως η ανδρεία η αλληλεγγύη η ευσέβεια , έπρεπε να διδαχτούν να γίνου κτήμα του νέου ώστε να αντλεί από αυτές ευτυχία και να μάθει τελικά να υπηρετεί να σέβεται και να θυσιάζεται για τους νόμους μιας πατρίδας η οποία υπάρχει χάριν του συνόλου και ο ίδιος απολαμβάνει απ αυτήν μόνο σαν μέρος του συνόλου .
Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ είναι το πολίτευμα εκείνο στο οποίο η εξουσία απορρέει από τη θέληση του λαού και ασκείται υπέρ του λαού αλλά είναι αληθινή δημοκρατία μόνο εφόσον ο λαός της είναι πολίτες γαλουχημένοι με τις πραγματικές ΑΞΙΕΣ της .
Στον αιώνα μας όλοι οι λαοί βαυκαλίζονται στην ιδέα ότι ζουν σε δημοκρατικά κυβερνούμενες πατρίδες . Αγνοούν ή εθελοτυφλούν μπροστά στην πραγματικότητα πως είναι υπήκοοι μιας απέραντης αόρατης οικονομικής αυτοκρατορίας και ότι υπήκοοι που δεν γνωρίζουν τον δυνάστη τους δεν έχουν καμιά ελπίδα να απαλλαγούν από τον αφέντη τους . Η αυτοκρατορία αυτή με θεό και αυτοκράτορα το χρήμα και το κέρδος , επιβλήθηκε και διατηρείτε όπως όλες η αυτοκρατορίες με τον δόλο , την οικονομική επιρροή αλλά κυρίως με τη δύναμη των όπλων. Η αυτοκρατορία διοικείται κεντρικά από τους συγκλητικούς των νομισματικών ταμείων και περιφερικά από τις κατ επίφαση δημοκρατικά εκλεγμένες τοπικές κυβερνήσεις , ουσιαστικά έπαρχους και τις πασάδες των επαρχιών . Αυτοί διοικούν τα κράτη και τους λαούς τους με δήθεν δημοκρατικούς θεσμούς που δεν είναι τέτοιοι αφού δεν υπηρετούν τους λαούς αλλά την εξουσία και εξ ορισμού τέτοια κράτη δεν μπορούν να λέγονται δημοκρατίες . Το σύστημα αυτό παρέχει μεν άφθονη με χωρίς ηθικές αξίες μόρφωση και εξειδίκευση αλλά δεν παρέχει την παιδεία που απαιτείται για να διαμορφωθούν ενάρετοι δημοκρατικοί πολίτες αφού τέτοιοι πολίτες του είναι τουλάχιστον άχρηστοι αν όχι και επικίνδυνοι .
Αυτού του είδους η μόρφωση τράβηξε μπροστά σε μια ξέφρενη πορεία την επιστήμη και την τεχνολογία έτσι που να μπορεί να αξιοποιήσει τις ανανεώσιμες και ήπιες μορφές ενέργειας σήμερα και να επιλύσει όλες τις ανάγκες της ανθρωπότητας . Αυτή η μορφή «παιδείας» όμως δεν δίνει την ευκαιρία να γεννηθούν τα στελέχη εκείνα τα οποία θα μπορέσουν αξιοποιήσουν τα επιτεύγματα της επιστήμης και της τεχνολογίας ώστε να τα αποδεσμεύσουν από τους κανόνες του εμπορείου και του κέρδους για να τα θέσουν άμεσα στην υπηρεσία της ανθρωπότητας και να μετατρέψουν τη γη σε επίγειο παράδεισο.
Στο χάσμα μεταξύ της επιστημονικής σκέψης η οποία κορυφώνεται στον αιώνα μας και της φιλοσοφικής σκέψης που έμεινε στάσιμη από τους ελληνιστικούς χρόνους και εντεύθεν με ελάχιστες αναλαμπές μετά την αναγέννηση , εστιάζεται κατά την γνώμη μου η τραγωδία του σημερινού σκεπτόμενου ανθρώπου .
Όποιος έχει διαβάσει το έργο «Ποιος σκότωσε τον Όμηρο» (Victor Davis Hanson) θα κατάλαβε τουλάχιστον το πώς και πότε ,(στα μέσα του περασμένου αιώνα), αν όχι κα το γιατί , τέθηκε ξανά υπό διωγμό ελληνική κλασικής παιδεία και σοφία.
Και μια και το έφερε η κουβέντα , όσοι θέλουν να αυτοαποκαλούνται σήμερα Έλληνες , ας διαβάσουν , ας μελετήσουν τον Όμηρο και τους άλλους σοφούς της αρχαίας Ελλάδας μέχρι να καταλάβουν ανάμεσα σε ποιους πρέπει να αναζητήσουν για να βρουν τελικά και να ψηφίσουν αυτόν , τον ΟΜΗΡΟ που είναι πραγματικά ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΕΛΛΗΝΑΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΕΠΟΧΩΝ !!
Για όποιον βέβαια θέλει να ισχυρίζεται ότι είναι Έλληνας .
Λεωνίδας Ορφανουδάκης
Αγαπητέ Λεωνίδα,
Σε ευχαριστώ για το διάλογο και τους προβληματισμούς που τον προάγουν.
Συμφωνώ μαζί σου ότι: [Όποιος έχει διαβάσει το έργο «Ποιος σκότωσε τον Όμηρο» (Victor Davis Hanson) θα κατάλαβε τουλάχιστον το πώς και πότε ,(στα μέσα του περασμένου αιώνα), αν όχι κα το γιατί , τέθηκε ξανά υπό διωγμό ελληνική κλασικής παιδεία και σοφία).
Βέβαια θέτεις πολύ ενδιαφέροντα θέματα που αποτελούν πρόκληση. Θα μείνω σε αυτό που συσχετίζεις Δημοκρατία και Παιδεία.
Θα σχολιάσω θέτοντας ορισμένα ερωτήματα: Η Δημοκρατία είναι αποτέλεσμα της Παιδείας ή η Παιδεία της Δημοκρατίας; Μπορεί να υπάρξει Παιδεία χωρίς Δημοκρατία; Τι σημαίνουν Παιδεία και Δημοκρατία; Η λειτουργία της Δημοκρατίας παράγει Παιδεία; Η Δημοκρατία είναι προϋπόθεση για την παραγωγή της Παιδείας; Η Αθηναϊκή Δημοκρατία ήταν ένα στιγμιαίο τυχαίο τοπικό γεγονός ή η σύνθεση βουλήσεων και επιδιώξεων χιλιετιών πολλών λαών; Αν δεν λειτουργούσε η (έστω κουτσουρεμένη) άμεση Δημοκρατία θα προκαλούνταν αυτή η έκρηξη Παιδείας, με κέντρο την Αθήνα, ως συσσώρευση της παγκόσμιας διαχρονικής γνώσης;
Τέλος, ο λαός πρέπει να παιδευτεί (από ποιον;) για να είναι άξιος… Δημοκρατίας ή Δημοκρατία είναι το μέσο για να παράγεται η Δημοκρατία από τον ίδιο το Λαό μέσα από τους θεσμούς που θα ασκεί τα δικαιώματα και υποχρεώσεις του;
Σε χαιρετώ
Γιάννης Ζωχιός
Δημοσίευση σχολίου