Τρίτη 12 Ιανουαρίου 2010

Κέρκυρα: Η UNESCO, Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Από:Σπύρος Α. Σαλβάνος

Στην από 8/01/10 Δήλωσή του προς τα Μ.Μ.Ε., ο Δήμαρχος Κερκυραίων δεν μας τα λέει καλά. Αφήνει π. χ. να εννοηθεί ότι η πρόσφατη ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ κ. Χαραλάμπους και κ. Μωραϊτης αφορούσε μόνο «την μεγάλη καθυστέρηση στην δημιουργία του Φορέα Διαχείρισης για τη Παλιά Πόλη», ενώ το αληθές είναι ότι δεν τέθηκε τέτοιο θέμα δεδομένου ότι η ερώτηση των δύο βουλευτών αναφερόταν αποκλειστικά στις «αυθαιρεσίες στην περιοχή του παλιού λιμανιού της Κέρκυρας»............................................

Καταδικασμένοι στη συνείδηση του Κερκυραϊκού Λαού θα μείνουν για πάντα οι πρωτεργάτες αυτού του πολιτισμικού εγκλήματος και ασυγχώρητοι είναι όσοι, παραβαίνοντας το καθήκον τους, δεν έκαναν αυτό που όφειλαν για να το αποτρέψουν.

Η Περιβαλλοντική Παρέμβαση Αντινιώτη είναι ο μόνος τοπικός φορέας που διερεύνησε σε βάθος το όλο θέμα και το ανέδειξε με μια σειρά............... ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ και η ερώτηση Χαραλάμπους στα σχόλια

5 σχόλια:

Ζωχιός Γιάννης είπε...

Σπύρος Α. Σαλβάνος

Πρόεδρος Δ. Σ.

«Περιβαλλοντική Παρέμβαση Αντινιώτη»

Ζωχιός Γιάννης είπε...

Η UNESCO, Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Στην από 8/01/10 Δήλωσή του προς τα Μ.Μ.Ε., ο Δήμαρχος Κερκυραίων δεν μας τα λέει καλά. Αφήνει π. χ. να εννοηθεί ότι η πρόσφατη ερώτηση που κατέθεσαν στη Βουλή οι βουλευτές του ΚΚΕ κ. Χαραλάμπους και κ. Μωραϊτης αφορούσε μόνο «την μεγάλη καθυστέρηση στην δημιουργία του Φορέα Διαχείρισης για τη Παλιά Πόλη», ενώ το αληθές είναι ότι δεν τέθηκε τέτοιο θέμα δεδομένου ότι η ερώτηση των δύο βουλευτών αναφερόταν αποκλειστικά στις «αυθαιρεσίες στην περιοχή του παλιού λιμανιού της Κέρκυρας».
Πέραν δε αυτού ο Δήμαρχος απομονώνει ΟΚΤΩ συνολικά λέξεις της τελευταίας παραγράφου από την ολοσέλιδη απάντηση του Υπουργού Πολιτισμού προς τους δύο βουλευτές, οι οποίες αναφέρονται στον Φορέα Διαχείρισης, ισχυριζόμενος ότι αυτό «αποτελεί επιβεβαίωση στις θέσεις του Δήμου Κερκυραίων…» και προσθέτει, βλέποντας μάλλον παντού υπονομευτές, ότι η απάντηση του ΥΠ.ΠΟ. «διαψεύδει όσους τοπικούς παράγοντες έβαλαν κατά του Δήμου Κερκυραίων για τη καθυστέρηση μέχρι σήμερα στη δημιουργία του Φορέα».
Λέξη δεν λέει ο Δήμαρχος για το κυρίαρχο σημείο που είναι η είδηση βόμβα της πιθανής απένταξης, την οποία ανακοινώνει ο ίδιος ο Υπουργός Πολιτισμού στη προτελευταία παράγραφο της εν λόγω απάντησης που έχει ως εξής:
«Δυστυχώς, οι αποφάσεις της προηγούμενης Κυβέρνησης δημιούργησαν τεράστιο πρόβλημα, αναφορικά με τους κινδύνους απένταξης της Παλιάς Πόλης της Κέρκυρας από την UNESCO, από τη στιγμή που αλλάζουν ή δεν πληρούνται τα προαπαιτούμενα της, για το πολιτισμικό και αστικό περιβάλλον της πόλης».
Αίσθηση προκαλεί επίσης η πέρα για πέρα ανακριβής θέση του Δημάρχου στην Δήλωσή του, που μάλιστα τονίζεται με χοντρά γράμματα, ότι: «Πρέπει να δοθούν εξηγήσεις για ποιόν ακριβώς λόγο και βάσει ποιας «πολιτιστικής» πολιτικής και βάσει ποιας συμπαιγνίας, το παλιό λιμάνι της πόλης βρίσκεται ΕΚΤΟΣ ΟΡΙΩΝ του μνημείου UNESCO».
Να θυμίσουμε, λοιπόν, στον κ. Δήμαρχο το (IV) κριτήριο ένταξης, στο οποίο έχουμε αναφερθεί με έμφαση και σ’ όλα τα προηγούμενα σχετικά δημοσιεύματά μας, και που αναγράφεται στη σελίδα 172 της Πράξης Ένταξης, σύμφωνα με το οποίο εντάχθηκε «το αστικό και λιμενικό σύνολο της Κέρκυρας, που κυριαρχείται απ΄ τα αυθεντικά ενετικά φρούριά της, και που συνιστά ένα αρχιτεκτονικό παράδειγμα εξέχουσας παγκόσμιας αξίας, τόσο για την αυθεντικότητα όσο και για την ακεραιότητά του».
Ακόμη στην ίδια Πράξη, την οποία συνυπέγραψε ο Δήμαρχος Κερκυραίων στη Νέα Ζηλανδία τις 29 Ιουνίου 2007 δημοσιεύεται και ο σχετικός χάρτης του ιστορικού αυτού τμήματος της πόλης που έχει ενταχθεί…
Τέλος, κακό και ολέθριο είναι το να βρεθούμε ενδεχομένως εκτός UNESCO, να ξεφτιλιστούμε διεθνώς σαν Κέρκυρα και σαν Χώρα σε μια στιγμή που η Ελλάδα δίνει σκληρές μάχες εντός και κυρίως εκτός συνόρων για να ανακτήσει την αξιοπρέπεια και την αξιοπιστία της. Είναι όμως ακόμη χειρότερο για τους Κερκυραίους και τους επισκέπτες μας το να βλέπουν να καταστρέφεται ένα ακόμη ιστορικό μνημείο και να ακρωτηριάζεται η Παλιά Πόλη χάρη των όποιων οικονομικών συμφερόντων.
Καταδικασμένοι στη συνείδηση του Κερκυραϊκού Λαού θα μείνουν για πάντα οι πρωτεργάτες αυτού του πολιτισμικού εγκλήματος και ασυγχώρητοι είναι όσοι, παραβαίνοντας το καθήκον τους, δεν έκαναν αυτό που όφειλαν για να το αποτρέψουν.
Η Περιβαλλοντική Παρέμβαση Αντινιώτη είναι ο μόνος τοπικός φορέας που διερεύνησε σε βάθος το όλο θέμα και το ανέδειξε με μια σειρά δημοσιευμάτων, παραθέτοντας αδιάψευστα στοιχεία και ονόματα. Το πρώτο εκτενές ολοσέλιδο αποκαλυπτικό ρεπορτάζ είδε το φως της δημοσιότητας σε κερκυραϊκή εφημερίδα οκτώ σχεδόν μήνες πριν, τις 20 Μαΐου 2009 και ουδείς – όπως άλλωστε και στη συνέχεια – δεν αντέδρασε. Τότε ήταν ακόμη καιρός να αφυπνιστούν κάποιοι. Ήταν ακόμη καιρός να γίνουν κάποιες διορθωτικές παρεμβάσεις που ίσως σήμερα είναι ανέφικτες με ό,τι αυτό συνεπάγεται…

Σπύρος Α. Σαλβάνος
Πρόεδρος Δ. Σ.
«Περιβαλλοντική Παρέμβαση Αντινιώτη»

Ζωχιός Γιάννης είπε...

κοινοβουλευτική Ομάδ^•^1 ν-
Λεωφ. Ηρακλείου 145,14231 ΝΕΑ ΙΩΝΙΑ,
τηλ.: 2102592213,2102592105,2102582258, fax: 2102592155
e-mail. ko@vuy|j.kkc.gr, http://www.kkc.gr i
Γραφέα ΒουΑής: 2103706168, 2103708169, fax: 2103707410 '


Αριθμ. Πρωτ. 1723/30-11-09
EΡΩΤΗΣΗ
Προς τους Υπουργούς Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Πολιτισμού και Τουρισμού

ΘΕΜΑ: ΓΙΑ ΤΙΣ αυθαιρεσίες στην περιοχή του παλιού λιμανιού της Κέρκυρας.



Με την υπ' αριθμ. Τ/6048/10/06/2003 Απόφαση του Υπουργείου Ανάπτυξης, που υπέγραψε ο τότε Υφυπουργός του ΠΑΣΟΚ κ. Δ. Γεωογακόπουλος, είχε εγκοιθεί Η χωροθέτηση Καταφυγίου Τουριστικών Σκαφών (μαρίνα), δυναμικότητας 80 θέσεων ελλιιμενιαμού στη θέση Σπηλιά του Παλιού Λιμανιού της Κέρκυρας. Η μαρίνα αυτή, εκτός, από ίο θαλάσσιο χώρο, περιλαμβάνει περίφραξη χερσαίας ζώνης εμβαδού 7,800 ?. μ. με τρία φυλάκια εισόδου και σταθμό ανεφοδιασμού καυσίμων καβ άλλες εγκαταστάσεις Ακόμη είχε παραχωρηθεί, η χρήση και η εκμετάλλευση στον Οργανισμό Λιμένα Κέρκυρας (Ο.Λ.ΚΕ) για 33 χρόνια, με δικαίωμα υπομίσθωσης, αντί ετησίου ανταλ¬λάγματος έντεκα χιλιάδων τριακοσίων δώδεκα (11.312) ευρώ - όσα δηλαδή πλήρωνε* ετησίως γ?α ελλιμενισμό ένα μόνο μεγάλο σκάφος - καταβλητέου στη Δ.Ο.Υ. Κέρκυρας.
Η Απόφαση αυτή αποσιωπά την ιστορικότητα του χώρου αποκρύπτοντας σκόπιμα οτι οι παρεμβάσεις θα γινόταν εντός του κηρυγμένου διατηρητέου ιστορικού μνημείου του Παλιού Λιμανιού,
Στο ίδιο μήκος κύματος, μετά τρία χρόνια, και η με αριθ. πρωτ. 1148/27/2006 απόφαίΐη Έγκρισης Περιβαλλοντικών Ορων του Γ. Γ. της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων που δίνει το πράσινο φως για τη δημοπράτηση των έργων. [
Τις 29 Ιουνίου 2007, με βάση το κριτήριο IV ,που αναφέρει κατά λέξη «...το αστικό και Λιμενικό σύνολο της Κέρκυρας, που κυριαρχείται απ' τα αυθεντικά ενετικά φρούρια της. και που συνιστά ένα αρχιτεκτονικό παράδειγμα εξέχουσας παγκόσμιας αξίας, τόσο ym my αυθεντικότητα όσο και για την ακεραιότητα του...», υπεγράφη στη Νέα Ζηλανδία n συμφωνία ένταξης της Παλιάς Πόλης της Κέρκυρας σιο Κατάλογο των Μνημείων Παγκόσμιας Κληρονομιάς της UNESCO.
Την ίδια ακριβώς ημερομηνία, αμέσως μετά την υπογραφή ένταξης, πριν καλά καλά στεγνώσει το μελάνι, ο ΟΛΚΕ εξέδωσε την προκήρυξη για το διαγωνισμό ανάθεσης της κατασκευής των έργων, ο οποίος πραγματοποιήθηκε τις 3 Σεπτεμβρίου του ίδιου χρόνου.
Ήδη τελείωσε η πρώτη φάση των έργων, γεγονός που σημαίνει ότι τουλάχιστον το «λιμενικό σύνολο» -που αναφέρεται στη συμφωνία ένταξης- δεν είναι πλέον ούτε ακέραιο ούτε αυθεντικό...
Αλλά οι αυθαιρεσίες και οι ασχημονίες σε βάρος του περιβάλλοντος και της Πόλης της Κέρκυρας δεν σταμάτησαν εδώ. Επακολούθησαν ή με ρριθμ.πρωτ ΥΠΠΟ/ΓΔΑΠΚ/ ΑΡΧ/Β ι/Φ52/74983/3319/28-07-2008 Απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού, καθώς και η πρόσφατη ΚΥΑ 109346/06/10-07-09 που εγκρίνουν οριστικά και τα κρηπιδώματα (προβλήτες) για τα πλωτά parking-τερατουργήματα, γεγονός που σημαίνει ολοκληρωτικό μπάζωμα και τσιμεντοποίηση όλης της παράκτιας ζώνης καΐ των ιστορικών διατηρητέων μόλων tsTio την υπό κατασκευή Μαρίνα έως το Νέο Λιμάνι ψ\ όλα αυτά 40, μόνο, μέτρα (!Π οπό το νέο Φρούριο!
Όλο αυτά θυσία στο βωμό της (δήθεν) ανάπτυξης και των αδηφάγων μεγάλων εργολαβικών συμφερόντων που μαζί με τις κατασκευές εξασφαλίζουν με αποικιακού χαρακτήρα όρους και την εκμετάλλευση των υποδομών για μερικές δεκαετίες.

Ζωχιός Γιάννης είπε...

Και βέβαια

όλα αυτά με τις ευλογίες του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου ( Κ.Α.Σ } αλλά και τω κυβερνήσεων και της ΝΑ και του ΠΑΣΟΚ..
Επειδή, πέρα από τα προαναφερόμενα, έχουμε βάσιμες πληροφορίες ότι μετά από καταγγελίες ιδιωτικών φορέων η UNESCO λίαν προσεχώς θα επανεξετάσει το θέμα με ενδεχόμενο, μάλιστα, την απένταξη της Παλιάς Πόλης της Κέρκυρας, γεγονός που θα είχε σαν αποτέλεσμα τον διεθνή διασυρμό του νησιού αλλά και της χώρας γενικότερα,


ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ οι κ.κ. Υπουργοί ποια κατεπείγοντα μέτρα προτίθενται να πάρουν για να σταματήσει το ανουσιούργημα που αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη στο χώρο του Λιμανιού της Κέρκυρας του χαρακτηρισμένου ,μάλιστα ως διατηρητέου ιστορικού μνημείου και που ενέχει τον κίνδυνο, εφ' όσον συνεχισθεί, να τινάξει στον αέρα την ένταξη της Παλιάς Πόλης της Κέρκυρας στον κατάλογο κληρονομιάς της UNESCO.



Οι βουλευτές Μπάμπης Χαραλάμπους
Νίκος Μωραΐτης

Ζωχιός Γιάννης είπε...

Από τον ΠΕΤΡΟΥΛΙΑ Απόστολο λάβαμε:

Έχει δίκιο ο κ.Σαλβάνος! Γνωρίζουμε καλά και για την ιστορία λέμε, ότι ο Δήμαρχος Κερκυραίων ήταν πλήρως προετοιμασμένος για πολιτική υπέρ εδραίωσης της ένταξης, όταν ανέλαβε τα καθήκοντά του στις 1-1-2007. Ήταν τότε σειρά κινήσεων να κάνει (που απεμπόλησε και δεν έκανε) μέχρι που υπέγραψε την ένταξη στα τέλη Ιουνίου 2007, και μαζί τότε συγκεκριμένο έγγραφο για την κινητοποίηση σχετικά της κερκυραϊκής κοινωνίας των πολιτών. Έκτοτε "τα πούλησε" όλα ζητώντας μόνο και συνεχώς λεφτά...που είναι και ο πολιτισμός του...καταφέρνοντας εν τέλει σχετικά, πρώτα απ' όλα να κάνει τις πλατείες, και τους χώρους πέριξ ιστορικών μνημείων-κτιρίων-προτομών πάρκιγκ για ρυπογόνα αυτοκίνητα, όπως "ξεφωνήζει" πρόσφατα και ένθετο περιοδικό στην ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ της Κυριακής... Κρίμα που έχασε την μεγαλύτερη ευκαιρία και για τον ίδιο και για την πόλη και χρεώνεται την μεγαλύτερη αποτυχία...
Απόστολος Πετρούλιας