H «ΑΝΑΛΦΑΒΗΤΗ» ΚΕΡΚΥΡΑ
«επιλογή» της θρησκευτικοπολιτικοοικονομικής ελίτ.
Σοβαρές οι ευθύνες στην εκπαιδευτική κοινότητα!
Συγχαίρουμε τους επιτυχόντες! Καλή τους αποδημία και «επιστροφή!»
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΝΕΑ αυτοδιαχειριζόμενηΚΕΡΚΥΡΑ(ΝαΚ) 3/9/2010
Υποψήφιος Δήμαρχος Δήμου Κέρκυρας ΖΩΧΙΟΣ Γιάννης
Η ΝΕΑαυτοδιαχειριζόμενηΚΕΡΚΥΡΑ(ΝαΚ) με θλίψη διαπιστώνει αφενός να σκουραίνει α-κόμη μια εικόνα «καθυστερημένης» Κέρκυρας αφετέρου να σιωπούν ένοχα οι Φορείς της!
Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η ΕΛΜΕ Κέρκυρας (καθηγητές),οι επιδόσεις των μαθητών στις πανελλαδικές όχι μόνο είναι χαμηλές αλλά και πολύ κάτω από τον πανελλήνιο Μ.Ο. αφού τα ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΑ ποσοστά επιτυχίας είναι 84,7% ενώ τα ΚΕΡΚΥΡΑΪΚΑ 71,8%.
Η αναφορά δε της ΕΛΜΕ ότι το αποτέλεσμα αυτό ήταν αναμενόμενο και επιβεβαιώνει τη βα-θιά εκπαιδευτική κρίση που βιώνει εδώ και χρόνια η Κέρκυρα, αποδεικνύει τις βαριές θρη-σκευτικοπολιτικοκοινωνικές ευθύνες αφού αυτή την παιδεία επιθυμούν και προάγουν.
Το κράτος, φυσικά, έχει τις τεράστιες ευθύνες για την υποβαθμισμένη παιδεία συνολικά που δεν οφείλεται σε… αδυναμίες αλλά σε σαφείς επιλογές των πολιτικών όλης της μεταπολε-μικής περιόδου, με μικρές βέβαια αλλά σημαντικές αναλαμπές.
Όμως, το φαινόμενο της Κέρκυρας έχει και τα δικά του χαρακτηριστικά τα οποία οι δημιουργοί του αποκρύπτουν γι αυτό και δεν διορθώνονται. Η ΝΕΑαυτοδιαχειριζόμενηΚΕΡΚΥΡΑ(ΝαΚ) προτείνει η ΑΝΑΤΡΟΠΗ να ξεκινήσει από την Παιδεία.
Το διαχρονικό θρησκευτικοπολιτικοοικονομικό κατεστημένο της Κέρκυρας, όπως εκφράζεται ιερατικά-βουλευτικά-επιχειρηματικά-αυτοδιοικητικά-συλλογικά-κοινωνικά- «πνευματι/ κά» έχει διαμορφώσει διαχρονικά μια αλλοιωμένη κοινωνική συνείδηση. Σημαντικό ρόλο έπαιξε η θρησκευτική κυριαρχία και η βασιλική παρουσία στο Νησί.
Διαμόρφωσαν μια οικογένεια συντηρητική-φοβική-μονοπολιτιστική και το σχολείο σε πλαίσια που να μην ανοίγει τους αναζητητικούς ορίζοντες. Καλλιεργήθηκε ένας εύκολος αρπακτικός πλουτισμός και μια συνείδηση της βολεψιάς που φωλιάζουν παντού και μάλιστα αθωωμένα αφού κάθε σχετική επιτυχία γίνεται «με του Αγιού τις ευλογίες». Οι νέοι της Κέρκυρας δεν βλέπουν ούτε ακούν την ιστορία τους και μπολιάζονται με την ψευτοαντίληψη ότι «εμείς είμα-στε ευρωπαίοι» άρα αποκτούν μια υπεροψία εφησυχασμού δίχως περιεχόμενο και μπολιά-ζονται από μια θολή φήμη της Κέρκυρας ως ικανή για την προσωπική αξία και πορεία.
Εκατονταετίες τώρα εκχύνεται βίαια στο DNA του κερκυραίου κάτοικου, από γέννησης, ότι οι επιδημίες της πανώλης δε θεραπεύτηκαν επειδή στα Επτάνησα, και βέβαια στην Κέρκυρα, είχε αναπτυχθεί έντονα η ιατρική, η φαρμακευτική και φυσικά υπήρχαν οι αναγκαίες για την εποχή υποδομές υγείας, ούτε υπήρξαν τα πολεμικά κατορθώματα των προγόνων του αλλά οι θεραπείες των επιδημιών και η νίκη κατά των Τούρκων ήταν αποτέλεσμα μιας στι-γμιαίας θαυματουργικής επέμβασης.
Και δεν είναι ότι έτσι αποκοιμιέται η δημιουργική-ανατρεπτική-αναζητητική παιδική φαντασία και δράση αλλά πλάθεται να εμπορεύεται αυτό το μπόλιασμα περί θαύματος και μάλιστα να το θεωρεί ως το καλύτερο εμπορικό προϊόν από το οποίο και μπορεί και να πλουτίζει.
Βλέπαμε και βλέπουν οι νέοι πολιτικούς-αυτοδιοικητικούς-κοινωνικούς εκπρόσωπους- επιχειρηματίες να αναρριχώνται γινόμενοι υποτελείς και διαλαλητές ενός εμπορεύματος.
Αλλά και ΜΜΕ , προβάλλοντας και την πλέον γραφική-βλακέντια φιγούρα, σπρώχνουν τον κάτοικο και οδηγούν τη νεολαία σε μονοπάτια μη φωτεινά, αντιεπιστημονικά. Μακριά από τη γνώση, την έρευνα, την κοπιαστική αναζήτηση. Με φόβο απέναντι στην επιστήμη μήπως αμφισβητήσει το «εμπορικό προϊόν» και κινδυνέψει ο προσδοκώμενος πλουτισμός.
Και η Αριστερά της Κέρκυρας, ενσωματωμένη και εφησυχάζουσα δεν ανοίγει ορίζοντες.
Όμως, τεράστια ευθύνη έχει η ενσωματωμένη και «πειθαρχημένη» εκπαιδευτική κοινότητα. Λειτουργεί συντηρητικά, δίχως να ανατρέπει, χωρίς να διεισδύει και δεν αποκαθιστά ιστορικές πραγματικότητες. Δυστυχώς, η ίδρυση του Ιόνιου Πανεπιστήμιου δε συνέβαλε σε μια άλλη πορεία. Συντηρητική η μέχρι τώρα παρουσία του. Δεν έπαιξε κανένα ρόλο για κοινωνικές-πνευματικές διεργασίες που θα συμβάλουν και στην απεξάρτηση της κοινωνίας ώστε οι νέοι να μπολιαστούν με τη μαθησιακή αναγκαιότητα.
Αλήθεια, πότε η συνολική εκπαιδευτική κοινότητα τοποθέτησε δίπλα στη θρησκευτική αντί-ληψη περί θαύματος και την επιστημονική-ιστορική πραγματικότητα; Η ΕΛΜΕ πχ νομίζει ότι εξαγνίζεται διαπιστώνοντας και καταγγέλλοντας γενικά και αόριστα;
Πώς μπορεί λοιπόν ο νέος να βάλει τον εαυτό του στην ανηφορική λεωφόρο της γνώσης αφού όσα αντικρίζει, ακούει, αισθάνεται, απολαμβάνει, κάθε τι που τον περιβάλλει είναι γε-μάτο από τείχη απέναντι στη γνώση, την αναγκαιότητα και αποτελεσματικότητά της;
Και η σημερινή κερκυραϊκή ελίτ επωφελείται και συντηρεί αυτή την αποκρουστική στάση των νέων προς τη γνώση. Τους θέλει εικόνα και συνέχειά της. Γι αυτό και «αδιαφορεί».
Η αυτοδιοίκηση, αντί να φωτίζει, είναι εξαρτημένη και εκφράζει φοβισμό. Και μόνο η έντονα συντηρητική στάση των σημερινών δημάρχων απέναντι στην τεράστια δυναμική που προ-σφέρει ο ένας Καλλικράτειος δήμος σε συνδυασμό με τις πρόσφατες ταπεινωτικές για το λαό «τελετές» προς τον αρχιεπίσκοπο (ενώ προς τον πρόεδρο της Βουλής η υποδοχή ήταν τυ-πική), δείχνουν τον αρνητικό ρόλο της αυτοδιοικητικής ηγεσίας απέναντι στο νέο, το διαφορετικό, το δυναμικό, το άλλο, τη διεκδίκηση, την τεχνολογία, την οργάνωση, τη συμμε-τοχική διαδικασία, την αντιπαράθεση ιδεών-θέσεων, την πρόοδο, τη γνώση. Όλα αυτά δηλαδή που δεν αποχαυνώνουν τα παιδιά μας ώστε να μην εκπέμπουν μια πανελ-λήνια «καθυστερημένη» εικόνα.
Γι αυτό και η ΝΕΑαυτοδιαχειριζόμενηΚΕΡΚΥΡΑ διακηρύσσει-προγραμματίζει ΑΝΑΤΡΟΠΗ, ξεκινώντας από την παιδεία και στις σχέσεις προς κάθε θεσμό. Με την επιστήμη παρούσα σε κάθε βήμα του Δήμου.
Συγχαίρουμε τους επιτυχόντες, τους ευχόμαστε καλή πρώτη αποδημία, να ολοκληρώσουν τις γνωστικές τους επιλογές και, επιστρέφοντας στη Γενέτειρα, να έχουν γίνει δημιουργοί, οραματιστές και γεμάτοι δύναμη για μια νέα πορεία.
ΝΕΑαυτοδιαχειριζόμενηΚΕΡΚΥΡΑ(ΝαΚ)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου